۷ جایزه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیین اختتامیه بیست و سومین دوره همایش کتاب سال حوزه با معرفی آثار برگزیده، شایسته تقدیر و شایسته تحسین به کار خود پایان داد.

پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این دوره با ۳ اثر شایسته تقدیر، یک اثر شایسته تحسین و یک مقاله برگزیده و دو اثر بیرونی شایسته تحسین، به عنوان نهاد پژوهشی شایسته تقدیر شناخته شد همچنین سازمان انتشارات پژوهشگاه نیز به واسطه داشتن بیشترین رتبه و اثر نامزد دریافت جایزه به عنوان ناشر شایسته تقدیر لقب گرفت.

گفتنی است کتاب «اخلاق جنسی و حقوق خانواده»، نوشته فرج الله هدایت نیا، کتاب «آزادی سیاسی از منظر قرآن کریم»، نوشته سیدکاظم سیدباقری و مجموعه دو جلدی «مبانی الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت»، نوشته حمیدرضا شاکرین و همکاران به عنوان آثار شایسته تقدیر پژوهشگاه و کتاب «فقه وقف» نوشته ناصر جهانیان به عنوان اثر شایسته تحسین انتخاب شدند. همچنین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به عنوان نهاد شایسته تقدیر پژوهشی، سازمان انتشارات پژوهشگاه به عنوان ناشر شایسته تقدیر و مقاله «اجتهاد تمدنی» نوشته عبدالحمید واسطی به عنوان تنها مقاله برگزیده از دیگر جوایز ارزشمند پژوهشگاه در بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه هستند.
همچنین کتاب «ادله اثبات در دعاوی حقوقی و کیفری» نوشته حجت الله فتحی عضو هیات علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه به عنوان اثر بیرونی شایسته تحسین (پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) و کتاب «درس نامه اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)» نوشته سید سجاد ایزدهی عضو هیات علمی گروه سیاست پژوهشگاه به عنوان اثر بیرونی شایسته تحسین(نشر معارف) از دیگر افتخارات این دوره پژوهشگاه در کتاب سال حوزه هستند.

لازم به ذکر است پژوهشگاه در طول ۲۳ دوره همایش کتاب سال تاکنون ۹۹ جایزه و نشان علمی را از آن خود کرده و ۷۹مرتبه نیز نامزد دریافت جایزه بوده است که این مهم مرهون زحمات یکان یکان، اعضای هیات علمی و محقیقن زبده و نخبه آن است.