دومین جلسه کمیته علمی و شورای سیاستگذاری همایش ملی تنظیم‌گری فضای مجازی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دومین جلسه کمیته علمی همایش ملی تنظیم‌گری فضای مجازی با حضور حضرت آیت‌الله رشاد رییس محترم پژوهشگاه و جمعی از اعضای شورای سیاستگذاری و کمیته علمی همایش عصر روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار شد.

در ابتدای این نشست ریاست محترم پژوهشگاه ضمن ابراز تأسف از شهادت رییس جمهور و یارانشان به بررسی ابعاد و زوایای این اتفاق ناگوار پرداختند. سپس دکتر حسین بابایی گزارشی از روند پیشرفت امور همایش ارائه داد. در ادامه نیز هر یک از اعضای حاضر در جلسه به بیان نظرات و دیدگاههای خود پیرامون ابعاد کمی و کیفی به منظور برگزاری هرچه بهتر همایش پرداختند.

در این نشست پیشنهاد شد به منظور حضور گسترده و مشارکت حداکثری علاقه‌مندان، در تعیین زمان و مکان برگزاری همایش مذکور، به چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو و ایام دهه اول محرم‌الحرام توجه شود که در این خصوص پیشنهاداتی ارائه شد. همچنین با عنایت به کلی بودن عنوان همایش، عنوان جزیی‌تری در نظر گرفته شود ضمن اینکه مشخص شود مخاطبان همایش چه کسانی هستند و صرفا به سازمان ها و نهاد های اجرایی محدود نشود و بحث تنظیم‌گری فضای سایبر علاوه بر دانشجویان برای کودکان و نوجوانان نیز دیده شده و گواهی اعطا شود. همچنین با توجه به محدود بودن عناوین پنل‌ها، عناوین بیشتری اضافه و به ویژه حوزه اقتصاد دیجیتال، عام‌تر دیده شده و پنل‌ها به مقالات علمی پژوهشی به خصوص با موضوع نظام مسایل حوزه معرفتی سفارش و اختصاص داده شده و در قالب کتابچه و مجلات علمی پژوهشی چاپ شود و از افراد مبنایی و کاربردی همزمان بهره برده شود و برگزاری پنلهای پیش‌بینی شده برای همایش نیز تا حد امکان به صورت موازی برگزار نشده و موضوع میان خبرگان حوزه تنظیم‌گری سایبر به چالش گذارده شده و رنگ و بوی عملیاتی داشته باشد چرا که اگرچه مبانی مهم است اما در زندگی مردم، ملموس نیست و لازم است به حوزه‌های کاربردی نزدیک باشد. و در صورت برگزاری پنل‌های موازی، بخش مطالعات مبنایی صبح روز همایش و مطالعات عملیاتی و اجرایی عصر برنامه‌ریزی شود. ضمن اینکه می‌بایست ارتباط مباحث مبنایی با تنظیم‌گری مشخص شود.  همچنین تأکید گردید خروجی دستگاه‌ها فناورانه و ذیل تفاهم‌نامه بوده و مورد استفاده نهادهای متقاضی قرار گیرد.