شهادت آیت‌الله رئیسی منشأ جهشی برای پیشرفت امت اسلام خواهد شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ خبرنگار ایکنا در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه در فاجعه سقوط بالگرد، در راستای تبیین شخصیت مردمی و ولایتمدار رئیس جمهور فقید، با حجت‌الاسلام و المسلمین علی ذوعلم؛ عضو شورای علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه گفت‌وگو کرده است که در ادامه می آید:

ذوعلم ضمن تلاوت آیه ۲۳ سوره احزاب بیان کرد: حقیقتا شهادت یک پاداش بسیار ارزشمندی است که خدای متعال به کسانی عنایت می‌کند که بتوانند به عهد خودشان با خدای متعال وفا کنند و به تعبیر شهید بهشتی که استاد و مربی شهید رئیسی بود؛ شهادت پاداش کسی است که راست‌قامت در مقابل همه خلأها و کاستی‌ها بایستد و برای پیشبرد مسیر خدای متعال مجاهدت کند. شهادت برای شهید رئیسی یک اجر و پاداش الهی بود، گرچه یک خلأ و ثلمه جبران‌ناپذیر برای ملت ما است.

وی افزود: احساس من این است در این چند سالی که شهید رئیسی زمام اجرایی کشور را به دست گرفته بود آرامشی در کشور ما ایجاد شد و مردم یک اعتمادی نسبت به دستگاه‌های اجرایی پیدا کردند و می‌دیدند چگونه رئیس جمهورشان در صحنه‌های مختلف مخلصانه، صادقانه و مجاهدانه تلاش می‌کند و با همه وجود مثل شمعی در مسیر پیشرفت کشور و رفع خلأها و کاستی‌ها با حداکثر توان خودش با جدیت حضور دارد. این تلاش یک حس آرامشی در کشور ما ایجاد کرده بود. 

عضو شورای علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه ادامه داد: خداوند با این شهادت، اجر و پاداش این امر بزرگ را به او داد و ملت ما را در یک آزمون دیگری قرار داده است که ملت ما حتما با سربلندی از این آزمون خارج می‌شود. همانطور که ما در طول دوران بعد از انقلاب و در طول تاریخ اسلام تجربه کردیم، هر شهادتی منشأ یک جهشی شده و هر آزمونی یک مرحله امت اسلام و جبهه حق را به پیش برده است. به شهید رئیسی باید تبریک گفت و به ملت ما باید تسلیت گفت خصوصا به رهبر معظم انقلاب که یک یار باوفا  و یک همراه صدیق و صمیمی را از دست دادند.

وی در ادامه به ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و گفت: به اعتقاد بنده ویژگی‌های ایشان در امتداد ویژگی‌هایی بود که رئیس جمهور شهید قبلی‌مان یعنی شهید رجایی داشت و با یک ارتقایافتگی و روزآمدی می‌تواند الگویی ارائه دهد و یک خط جدید و یک خط نورانی را در مسیر اجرایی کشور باز کند. اگر در سطوح مختلف مدیریتی‌مان همین مجاهدت، همین اخلاص، همین روحیه فداکاری، همین روحیه مردم‌داری و ساده‌زیستی و چشم‌پوشی از همه تجملات و ظواهر فریبنده دنیوی وجود داشته باشد مشکلات کشور حل خواهد شد.

ذوعلم در ادامه اظهار کرد: بنده امیدوارم خدای متعال با تفضل خودش این خلأ را پر کند. بر اساس آیه شریفه قرآن که فرمود: «مَا نَنْسَخْ مِنْ آیَهٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَیْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا» یعنی هیچ آیه‌ای را نسخ نمی‌کنیم مگر مثل آن آیه یا بهتر از آن را ارائه خواهیم داد، امیدواریم در آینده کشور به تعبیر امام خمینی خادمان برتر و والاتری زمام کار را به دست بگیرند و این مسیر نورانی جبهه حق علیه باطل را در این مقطع حساسی که اوج نزاع و درگیری حق و باطل است پیش ببرند و بتوانند جبهه مقاومت را تقویت کنند تا جبهه حق بیشتر پیش برود و مسیر پیشرفت کشور با یک جهشی دنبال شود. امیدواریم اگر امسال، سال جهش تولید نام نهاده شده واقعا یک جهشی در همه عرصه‌های مادی و معنوی کشور پیش بیاید.

وی در پایان گفت: قطعا این شهادت نقش اساسی در تفضلات الهی و پیشرفت کشور خواهد داشت. هم مرحوم رئیسی در این شهادت مزد خودشان را دریافت کردند، هم آیت‌الله آل‌هاشم که ریل‌گذاری و فرهنگ جدیدی را در منصب امامت جمعه یک استان ایفا کردند، هم مرحوم امیرعبداللهیان که حقیقتا در عرصه دیپلماسی، دیپلماسی مقاومت را ارائه کردند. هشت نفر در این فاجعه به شهادت رسیدند و شهادت این هشت نفر در آستانه ولادت امام هشتم معنادار است. امیدواریم خدای متعال تفضلاتش را روزافزون کند و روح این شهدا را سر سفره اباعبدالله الحسین(ع) پذیرایی کند.