مبانی فقهی پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیت الله ابوالقاسم علیدوست عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، در خصوص مبانی فقهی پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، گفت: در آیات و آموزه های اسلامی آیه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ» یک اصل را در مبانی فقهی بیان کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اصل «اعداد» و اصل «مقابله به مثل» راهبردی در پاسخ به متجاوز بیان می کند، تأکید کرد: نمی شود که جنایتی از سوی دشمن صورت گیرد و جمهوری اسلامی عکس العمل مقتضی را نداشته باشد بلکه باید پاسخ دهد.

عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه با اشاره به حمله توسط سپاه آن را عکس العمل جنایت رژیم صهیونیستی در سوریه دانست و افزود: عملیات «وعده صادق» در واقع نشان داد که جمهوری اسلامی دوران «بزن در رو» را خاتمه داده است و این شعار خود را عملی کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه باید منتظر عکس العمل رژیم صهیونیستی بود، اضافه کرد: رژیم اشغالگر قدس طبیعتا این عملیات را بدون پاسخ نمی گذارد از این رو باید از دستاورد های آن به شدت محافظت کرد. ملت و دولت باید تلاش کنند تا طوری عمل نشود که دستاورد این اقدام از دست برود.

آیت الله علیدوست در پایان خاطرنشان کرد: مردم و همه بزرگان باید برای کشور و نیروهای مسلح دعا کنند و همه تلاش کنند که در برابر رژیم متجاوز ایستادگی کنند.