۹ جایزه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در بیست و پنجمین همایش کتاب سال حوزه

بیست و پنجمین همایش کتاب سال حوزه

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ بیست و پنجمین دوره همایش کتاب سال حوزه برگزیدگان خود را شناخت.

بیست و پنجمین همایش کتاب سال و هفتمین جشنواره مقالات علمی حوزه ۱۲ بهمن ماه جاری با حضور و سخنرانی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله سبحانی و  آیت الله اعرافی و برگزیدگان، شایستگان تحسین و شایستگان تحسین کتب و مقالات علمی حوزه برگزار شد.

در اختتامیه بیست و پنجمین همایش کتاب سال حوزه، چهار اثر به عنوان اثر برگزیده، ۲۱ اثر به عنوان آثار شایسته قدردانی و ۳۲ اثر به عنوان آثار شایسته تحسین کتاب سال حوزه و همچنین ۶ اثر منتخب هفتمین جشنواره مقالات علمی حوزه معرفی و از صاحبان این آثار تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با کسب عنوان نهاد پژوهشی و ناشر شایسته تقدیر، دو اثر شایسته تقدیر، دو اثر شایسته تحسین، یک مقاله برگزیده و دو مقاله شایسته تقدیر، همچون سال های گذشته، پر افتخارترین نهاد پژوهشی همایش کتاب سال حوزه لقب گرفت.

در این دوره از همایش کتاب سال حوزه «پرداخت دیه از بیت المال اثر حسینعلی بای»، کتاب «مبانی قرآن شناختی علم دینی اثر حجت الاسلام محمدعلی اسدی نسب» به عنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب شدند.

کتب «الگوی اخلاقی روابط همسرانه در قرآن اثر حجت الاسلام محمدرضا جباران»، «آیه اولی الامر اثر حجت الاسلام غلامحسین زینلی» نیز به عنوان آثار شایسته تحسین بیست و پنجمین همایش کتاب سال حوزه انتخاب شدند.

همچنین در بخش مقالات،‌ مقاله “بررسی و نقد خوانش الحادی داوکینز از نظریه فرگشتی – حجت الاسلام حمیدرضا شاکرین” به عنوان مقاله برگزیده و مقالات “رهیافتی نو در شناخت حکمت سیاسی انقلاب اسلامی- حجت الاسلام محسن مهاجرنیا” و “درآمدی بر مبانی انسان شناختی حقوق کیفری- حجت الاسلام  غلامرضا پیوندی” به عنوان مقالات شایسته تقدیر از آنها تجلیل شد.

لازم به ذکر است پژوهشگاه در طول ۲۵ دوره همایش کتاب سال تاکنون بیش از ۱۲۱جایزه و نشان علمی را از آن خود کرده است که این مهم مرهون زحمات یکان یکان، اعضای هیات علمی و محقیقن زبده و نخبه آن است.