فعالیت فرهنگی اثربخش، لازمه هدایت نسل جوان در روزگار کنونی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمد صفر جبرئیلی عضو هیأت علمی گروه کلام پژوهشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان این که به تعبیر مقام معظم رهبری، فرهنگ حتی از اقتصاد نیز مهم تر است، گفت: البته بر اساس فرمایش حضرت آقا، حل مشکلات اقتصادی فوریت دارد اما با این حال فرهنگ از اقتصاد مهم تر است.

عضو هیأت علمی گروه کلام پژوهشگاه افزود: امروزه اگر ما از مباحث فرهنگی غفلت کنیم، جامعه و نسل جوان دچار خسران می شوند و لذا باید حرکت در مسیر انجام کارهای فرهنگی اثربخش و قوی در دستور کار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین جبرئیلی تصریح کرد: در روزگار حساس کنونی، لازمه هدایت نسل جوان بر اساس ارزش های دینی و انقلابی، اهتمام در زمینه فعالیت فرهنگی اثربخش است.

عضو هیأت علمی گروه کلام پژوهشگاه خاطرنشان کرد: در شرایطی که جوانان و نوجوانان کشور تا حدودی در دام شبهات فضای مجازی گرفتار شده اند ما باید ضمن پاسخ به سوالات و شبهات آن ها بر عمق و کیفیت فعالیت های فرهنگی و رسانه ای خود در این راستا بیفزاییم.

وی همچنین گفت: به لطف الهی ظرفیت های بسیار خوبی در این عرصه ها در ایران اسلامی وجود دارد و باید بتوانیم از آنها در مسیر اهداف اسلام و انقلاب و نظام اسلامی نهایت استفاده را ببریم و هوشمندانه تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.