اسرائیل غاصب، ثمره شوم نظام سلطه و استکبار جهانی است

به گزارش اداره روابط عمومی واطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به نقل از خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک‌زاده عضو هیات علمی گروه سیاست پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه طی سخنانی در نشست علمی با عنوان «آثار و پیامدهای مقاومت اسلامی در برابر استکبار» که به همت جامعه المصطفی در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با بیان این که در دنیای امروز منشأ بسیاری از مفاسد جهانی و نابسامانی های اجتماعی بشر به استکبار باز می گردد، ابراز داشت: در وضع کنونی استکبار و ثمره شوم آن صهیونیسم به بلای بزرگ بشریت تبدیل شده و به این واسطه، زمینه قتل و خونریزی و جنایت در تاریخ معاصر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در چنین وضعیتی نظام جمهوری اسلامی ایران به منبع الهام بخش جریان ضد استکباری تبدیل شده و یوم الله ۱۳ آبان در این میان به شاخصی تبدیل شده که باید وقایع رخ داده در این روز را به درستی تحلیل و تبیین کرد تا مردم بدانند چرا ما در نقطه مقابل نظام سلطه و جریان استکبار قرار داریم.

کارشناس و تحلیلگر مسایل سیاسی همچنین گفت: دشمنی آمریکا با ملت ایران ربطی به تسخیر لانه جاسوسی امریکا در تهران ندارد بلکه آمریکا با انقلاب اسلامی و ملت مسلمان ایران یک دشمنی دیرینه دارد که از کوتای ۲۸ مرداد ۳۲ آغاز شد و تا اکنون ادامه یافته است. اسناد انتشار یافته سفارتخانه آمریکا نیز نشان می دهد که ایالات متحده از ابتدای پیروزی انقلاب و پیش از تسخیر سفارت به دنبال براندازی انقلاب اسلامی بوده است.

وی با تأکید بر این که آمریکا، مصداق بارز استکبارجهانی است، افزود: آمریکا همواره پیشگام ترور و خشونت در جهان بوده است. ارتکاب خونین‌ترین خشونت‌ها و حرکت‌های غیر انسانی، ویژگی‌ دایمی تاریخ ایالات متحده از ابتدای تشکیل آن تاکنون بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین ملک زاده بیان داشت: در این میان، اسرائیل نقش سگ نگهبان و حافظ منافع آمریکا در منطقه را ایفا می کند و آمریکا طبعاً نمی خواهد پایگاه اصلی خود و رژیمی که منافعش در منطقه را تامین می کند از دست بدهد برای همین هم است که رئیس جمهور آمریکا در سفر خود به سرزمین‌های اشغالی ضمن تاکید مجدد بر ادامه حمایت واشنگتن از رژیم‌صهیونیستی می گوید که اگراسرائیل وجود نداشت باز هم برای تشکیل آن اقدام می‌کردیم.

وی همچنین تکلیف و وظیفه جهان اسلام و جوامع بشری در شرایط حساس کنونی را دفاع از مقاومت اسلامی و مردم مظلوم فلسطین دانست و افزود: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند بعد از طوفان الاقصی، اسرائیل شکستی خورده که قابل ترمیم هم نیست و البته هر چند شدت جنایات علیه مردم و کودکان غزه در این روزها شدت یافته اما در نهایت پیروزی و نصرت الهی نصیب جریان مقاومت و صابرین در این مسیر خواهد شد.