کارگاه علمی مبانی ایران شناسی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کارگاه علمی “مبانی ایران شناسی” توسط بنیاد مطالعات اسلامی روسیه و مرکز رشد و خانه خلاق و نوآوری پژوهشگاه به صورت مجازی برگزار گردید.

دکتر بهزاد کریمی عضو شبکه همکاران علمی پژوهشگاه و فارغ التحصیل دانشگاه تربیت مدرس که استاد گروه ایران شناسی دانشگاه میبد یزد است سخنران این نشست آنلاین بود.

بهزاد کریمی در ۲۷ آذر ماه سال ۱۳۵۸ متولد شد. وی در سال ۱۳۸۱ موفق به اخذ مدرک کارشناسی تاریخ از دانشگاه شهید بهشتی شد. او پس از اخذ مدرک کارشناسی در رشته تاریخ وارد دانشگاه تربیت مدرس شد و با ارائه پایان نامه با موضوع «بحران نان در ایران از مشروطه تا پایان جنگ جهانی دوم» موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد تاریخ ایران اسلامی در سال ۱۳۸۳شد. کریمی در سال ۱۳۸۶ مقطع دکتری را در همان دانشگاه تربیت مدرس آغاز نمود و در سال ۱۳۹۱ با عنوان رساله: «تبیین جایگاه زنان در پزشکی عصر صفویه» موفق به اخذ مدرک دکتری تاریخ ایران اسلامی شد. وی همچنین گذراندن دوره یک ساله پسادکتری تحت نظر استاد فقید، دکتر صادق آئینه وند به میزبانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و با حمایت مالی بنیاد ملی نخبگان را در کارنامه علمی خود دارد.

بهزاد کریمی در موضوعات تاریخ ایران در عصر صفویه، تاریخ ایران در عصر قاجار، تاریخ اجتماعی، علوم غریبه، تاریخ پزشکی، تاریخ فرهنگی، تاریخ نگاری دارای آثار و تالیفات فراوانی است.

کارگاه علمی “مبانی ایران شناسی” بصورت آنلاین و به دو زبان فارسی و روسی با سرفصل های:
– نگاهی اجمالی به تاریخ ایران‌شناسی.
– چیستی ایران‌شناسی.
-ایران‌شناسی در مقام دانش.
– ایران‌شناسی در مقام رشته‌ی دانشگاهی.
-ایران‌شناسی و چالش‌های پیش رو
روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه سال جاری (۱۵ february 2023) ساعت ۱۸ به وقت تهران (۱۷:۳۰ به وقت مسکو) برگزار شد.