قدردانی آیت‌الله رشاد از مهدی جمشیدی به پاس فعالیت‌های علمی و رسانشی ایشان

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، صبح امروز شنبه مورخ ۲۶ آبان‌ماه جاری آیت‌الله علی اکبر رشاد با حضور در جلسه شورای پژوهشگاه، از مهدی جمشیدی به پاس فعالیت‌های علمی و  رسانشی ایشان تقدیر کرد.

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رییس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در این جلسه که با حضور معاونین و روسای پژوهشکده‌ها و مدیران ارشد پژوهشگاه برگزار شد، با توجه به فعالیت‌های انقلابی، علمی و رسانشی مهدی جمشیدی از این عضو هیات علمی گروه فرهنگ‌پژوهی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه تقدیر و قدردانی به عمل آورد.

مهدی جمشیدی متولد ۱۳۶۰ در تهران بوده و کارشناس ارشد جامعه شناسی انقلاب اسلامی دانشگاه شاهد است. قلمرو مطالعاتی ایشان: علمِ‌اجتماعیِ‌اسلامی (فلسفه‌ی علمِ‌اجتماعیِ‌اسلامی، نظریه‌های اجتماعیِ متفکّرانِ‌مسلمانِ‌معاصر)؛  فرهنگ‌پژوهی (جامعه‌شناسیِ فرهنگ، سیاستِ فرهنگی، نظریه‌های فرهنگیِ متفکّرانِ‌مسلمانِ‌معاصر) و مطالعاتِ انقلابِ‌اسلامی (جامعه‌شناسیِ انقلابِ‌اسلامی و تحوّلاتِ فرهنگیِ پس‌‍‌ازانقلاب) است. از جمشیدی مقالات و کتب زیادی تالیف شده است که می‌توان برای نمونه به کتاب‌های: بنیادهای اجتماعیِ وقوعِ انـقلابِ‌اسلامی در نظریه‌ی علامه مطهری، نظریه‌ی فرهنـگیِ استاد مطهری، درخششِ عهدِ قُدسی: دربارۀ کامیابیِ انقلابِ‌اسلامی، جنگِ فرهنگی در وضعیّتِ آتش‌به‌اختیار، علمِ‌اجتماعیِ‌اسلامی در رهیافتِ استاد مطهری و … اشاره نمود.