حماسه نهم دی، مرهمی بر رنجنامه فتنه ۸۸

۹ دی، مرهمی بر رنجنامه فتنه ۸۸

یادداشتی از حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ملک زاده عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه نهم دی

انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری ایران را باید یکی از حساس‌ترین و پرتلاطم‌ترین حوادث بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به حساب آورد. حادثه‌ای که از سالها قبل برای شکل‌گیری آن برنامه‌ریزی شده بود.

حدود چهار سال قبل از زمان برگزاری انتخابات ۱۳۸۸، سناتور مک کین کاندیدای جمهوری خواهان در سال ۱۳۸۴ وعده داد: در ایران، نظام را با جنبش سبز منهدم می‌کنیم.

وعده سناتور مک کین با اسم رمز تقلب در خرداد سال ۱۳۸۸ عملیاتی گردید. پیش از این تاریخ، پنتاگون و سازمان سیا در فاصله سالهای ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۸ برای عملیاتی کردن اهداف خود با تاسیس ۸ دفتر ویژه در دبی، بکرام، بیشکک، باکو، سلیمانیه، آمستردام، لندن و واشنگتن اقدام به ارتباط گیری با سرشاخه‌های جریان معترض و آشوب‌طلب در تهران کردند.

علاوه بر این دفاتر ویژه، دست کم ۱۷ سفارتخانه غربی به جمع آوری اطلاعات حساس مشغول بودند.

حداقل ۷۰۰ اتاق فکر و برنامه ریزی در آمریکا به طور خاص روی مسائل ایران مطالعه کرده و راهکارهایی را جهت مواجهه با ایران و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی برای دستگاه‌های تصمیم‌ساز ارائه می‌کنند.

برنامه‌ریزی‌ها به همینجا ختم نمی‌شود بلکه آمریکایی‌ها در عین حال در اوج فتنه ۸۸ دفتری را در کاخ سفید با عنوان دفتر هماهنگی امور ایران تحت ریاست معاون اول وقت اوباما و رئیس جمهور کنونی آمریکا جوبایدن در کاخ سفید بوجود آوردند.

۱۳ ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران، جلسه‌ای در واشنگتن با حضور عناصر ضدایرانی دولت آمریکا به همراه چندتن از عناصر منافقین و معاندین نظام جمهوری اسلامی برگزار شد. در این جلسه روی موضوع تقلب در انتخابات ۱۳۸۸ و تلاش نظام برای پیروزی دوباره محمود احمدی نژاد و ضرورت تشکیل کمیته‌ای با عنوان «صیانت از آراء» از سوی اصلاح طلبان تاکید شد.

سه ماه بعد کمیته مشترک صیانت از آراء از سوی جریان اصلاح طلب، با محوریت احزاب کارگزاران، مجمع روحانیون، مشارکت و مجاهدین انقلاب، رسما اعلام موجودیت می‌کند و در اعلامیه‌های متعدد، صلاحیت دولت و شورای نگهبان را برای برگزاری انتخابات زیر سوال برده و خواستار تشکیل هیئت مستقل برگزاری انتخابات و خلع ید از شورای نگهبان و وزارت کشور شدند.

در آذرماه ۱۳۸۷، مصطفی تاجزاده از عناصر اصلی برنامه‌ریز این کمیته به صورت رسانه‌ای از مراجع عظام تقلید درخواست می‌کند که نظام را وادار به پذیرش مستقل انتخابات نمایند!

همزمان با این تحولات، بی بی سی فارسی برنامه‌های خود را از ۶ ساعت به ۲۴ ساعت افزایش می‌دهد و همزبان با سایر رسانه‌های فارسی زبان از پیروزی قطعی میرحسین موسوی و یا تقلب خبر می‌دهد.

در روز انتخابات و قبل از پایان زمان رای گیری زمینه‌سازی گسترده‌ای برای اعلام زودهنگام پیروزی میرحسین موسوی و در غیر این صورت تقلب در انتخابات انجام می‌شود. همسر آقای هاشمی رفسنجانی از هواداران میرحسین می‌خواهد در روز بعد از انتخابات اگر تقلب اتفاق افتاد (میرحسین به عنوان پیروز انتخابات اعلام نشد) به خیابانها بریزند. شخص میرحسین نیز در این روز اعلام می‌کند «برنده قطعی با نسبت آرای بسیار زیاد، اینجانب هستم»!

و این چنین با اسم رمز تقلب -که از سالها قبل روی آن برنامه‌ریزی و مطالعه شده بود- آشوب‌های خیابانی به راه افتاد.

اما نکته قابل تامل در این میان، موضع قابل تامل برخی خواص در این زمینه است که پیش از وقوع و در میانه آشوبهای خیابانی، بر شعله این آشوبها دمیدند. آقای هاشمی در نامه‌ای سرگشاده به رهبر انقلاب از غیرقابل تحمل بودن وضعیت موجود و اعتراضات گسترده خیابانی در صورت عدم ابطال نتیجه انتخابات هشدار می‌دهد.

و اما تنها مرهمی که این فتنه را خاموش کرد بصیرت انقلابی مردم در ۹دی ۱۳۸۸ بود. دریای خروشان مردم با بصیرت در ۹دی، زخم‌های چرکین این فتنه را التیام بخشید و نشان داد صف مردم از صف آشوب‌طلبان جداست و مردم خود حافظان اصلی انقلاب خویش‌اند.