شهیدان رجایی و باهنر، الگوی تراز دولتمردان جامعه اسلامی هستند

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ حجت‌الاسلام محمد ملک‌زاده عضو هیات علمی گروه سیاست پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و دیگر شهدای والامقام دولت ابراز داشت: شهیدان رجایی و باهنر، خط مشی و راهی را فراروی ما گشودند که تبعیت از آن لازمه توفیق و سعادتمندی همه مسئولان و دولتمردان کشور است.

وی افزود: آن ها با خدمت صادقانه، بی منت و تلاش خستگی ناپذیر خود، شاخصه و نشانه دولتمرد تراز نظام اسلامی را به همگان نشان دادند و امروز الگوی همه مسئولان دلسوزی هستند که دل در گروی اسلام و انقلاب دارند و می خواهند در حد توان خود از حجم مشکلات و گرفتاری های مردم در ابعاد و عرصه های مختلف بکاهند.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم همچنین گفت: با توجه به اهمیت کارآمدی مسئولان بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، لازم است که شاخصه ها و الزامات کارآمدی با توجه به تحولات و شرایط امروز کشور و نیازهای اساسی انقلاب اسلامی تعریف و به درستی تبیین شود.

وی تلاش در مسیر رشد و کارآمدی دولت را مورد اهمیت ویژه قرار داد و افزود: هدف اساسی از خدمت دولتمردان در جامعه، تقرب الهی با تکیه بر اصول و ارزش های اسلامی باید باشد و این هدف هیچ گاه نباید در سایه و تحت الشعاع کم اهمیت تر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان و دولتمردان جامعه ما با عملکرد درست و هدفمند خود باید بتوانند الگوی دولت اسلامی را به دنیای امروز نشان دهند و در این راستا ضعف ها و نواقص را شناسایی کرده و در مقام رفع آن ها برآیند.