دشمنی‌ها با اسلام، روند جهان شمولی اسلام را تسریع می‌کند

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور عضو هیأت علمی گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه، یکشنبه ۱۱ آبان ماه در سخنرانی برخط در نخستین محفل قرآنی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، با بیان اینکه مسیر تحول در اشخاص از مواجهه آنها با آیات قرآن کریم شروع شده است، گفت: وقتی پیامبر اکرم(ص) آیات قرآن کریم را بر مردم خواندند مشرکین از این روش بسیار مضطرب و نگران می‌شدند.

وی در ادامه افزود: به همین دلیل مشرکین با پیامبر اکرم(ص) در این خصوص برخورد می‌کردند، دومین آیه‌ای که بر پیامبر اکرم(ص) نازل می‌شد می‌فرماید کافران می‌خواستند با چشم‌هایشان تو را بکشند، می‌گویند پریشان گویی می‌کنی درحالی که این کتاب ذکری برای تمام عامل است.

دشمنی‌ها با اسلام، روند جهان شمولی اسلام را تسریع می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین بهجت‌پور به گستاخی رییس جمهور فرانسه اشاره کرد و گفت: پیام اسلام جهانی شده است و دشمنان که با استخدام مزدوران تکفیری تلاش می‌کنند نور قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) را خاموش کنند به نتیجه نخواهند رسید و توهین و تخریب نیز نتیجه نخواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور با بیان اینکه یک کشیش فرانسوی اعلام کرد در آینده مسلمانان امور فرانسه را در دست خواهند گرفت، تصریح کرد: باید بگوییم اسلام و مسلمانان امور جهان را در اختیار خواهند گرفت و قرآن کریم در جهان جاری خواهد شد، فعالیت‌های دشمنان علیه اسلام و مسلمانان این جهان شمولی را تسریع خواهد کرد.

وی ادامه داد: اسلام با این هتاکی‌ها و گستاخی‌ها بیش از گذشته مطرح خواهد شد و اسلام مسأله مردم جهان می‌شود، تنها زمانی روند گسترش اسلام در جهان کند می‌شود که ما مسلمانان کوتاهی کنیم، دشمنان ناخواسته با اعمال خود در خدمت گسترش اسلام و شنیده شدن صدای اسلام هستند.

حمایت دشمنان از تکفیری‌ها سبب تفکیک میان اسلام واقعی و جعلی شد

حجت الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با اشاره به حمایت دشمنان اسلام از تکفیری ها برای نجات اسرائیل غاصب و ضربه زدن به اسلام، تصریح کرد: حمایت غرب از تکفیری‌ها سبب تفکیک اسلام واقعی از اسلام تقلبی شد، مسلمانان از شیعه و سنی مسیر خود را از تکفیری‌ها جدا کردند، تکفیری‌ها بویی از اسلام نبرده‌اند و مسیر مسلمانان از آنها جدا شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور خاطرنشان کرد: محور حرکت اسلام از ابتدا بر آیات قرآن کریم و تلاوت آیات قرآن کریم بوده است، کما اینکه ازدیاد ایمان هم نتیجه مواجهه انسان با آیات قرآن کریم است، کسانی که در محضر قرآن کریم و آیات حیات بخش آن قرار گرفتند رشد کرده و به یقین رسیدند.

وی تلاوت آیات قرآن کریم را عامل جوانه زدن ایمان در انسان بنابر روایتی از امام علی(ع) عنوان کرد و گفت: ایمان پیدا کردن به خداوند و حقیقت ربوبیت و توحید الهی و همه آنچه در عرصه عبودیت باید فرابگیریم محصول انس با قرآن کریم است و ایمان ما به خداوند و انبیا و اولیای الهی همه برخاسته از نشستن برسر سفره قرآن کریم است.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت‌پور تلاوت آیات قرآن کریم را عامل افزایش ایمان اشخاص دانست و اظهار کرد: اگر امروز بنا است شخصیت‌هایی پولادین، راسخ و استوار در عرصه تبلیغ و فعالیت‌های دینی داشته باشیم و چنین شخصیت‌هایی برای آینده تربیت کنیم باید روزانه انس با قرآن کریم داشته باشیم و اهل استمرار تلاوت و قرائت قرآن کریم باشیم.

تزکیه، نخستین اثر تلاوت قرآن کریم است

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور خاطرنشان کرد: مسأله تلاوت اگر به خوبی در کسی نقش ایجاد کرده باشد و به خوبی در او رسوخ کرده باشد نشان می‌دهد آن چیزی در تربیت اسلامی رخ می‌دهد یک مسأله درونی بدون رویداد برونی نیست، وقتی کسی اهل تلاوت قرآن باشد و با یک متن که احساس می‌کند باید از آن پیروی کند می‌خواند، نخستین اثر آن حالت تزکیه در پرتو تلاوت قرآن کریم است.

وی ادامه داد: حرکت رو به رشد در اشخاصی که اهل تلاوت هستند به خوبی مشهود است، کار قرآن کریم گشودن زنجیر از افرادی است که به دنبال رشد هستند، اگر کسی اهل انس با قرآن کریم شود بینش‌های تاریک و گرایش‌های تیره‌اش از بین خواهد رفت و رفتار تاریک او کنار خواهد رفت و نورانیت جای آنها را خواهد گرفت و همین تزکیه را به دنبال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با اشاره به اهمیت مغتنم شمردن فرصت‌های موجود برای انس با قرآن کریم، حفظ قرآن کریم را مسأله بسیار مهم و ارزشمندی دانست و تصریح کرد: حفظ مسأله بسیار مهمی است، اینکه ما مفاهیم و آیات قرآن کریم را در ذهن داشته باشیم بسیار برای ما در عرصه‌های مختلف سودمند و مفید است.

اهمیت حفظ قرآن کریم

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور حفظ قرآن کریم را برترین نعمت توصیف کرد و گفت: حفظ قرآن کریم توفیقی است که خداوند به هرکسی نداده است، در روایات ذکر شده است که کسی که چیزی از قرآن کریم حفظ نباشد مانند خانه ویران است، یعنی خانه اسلام و دین در او وجود دارد اما ویران است.

وی حفظ قرآن کریم را عامل آبادی دین و قلب انسان برشمرد و اظهار کرد: نخستین نگرانی پیامبر اکرم(ص) در خصوص آیات قرآن کریم، نگرانی پیرامون حفظ آیات قرآن کریم بوده است، پیامبر اکرم(ص) به تدریج با بالا رفتن حجم آیات قرآن کریم نگران محفوظ داشتن این آیات بودند، به ایشان وحی رسید که خداوند اگر تو را به عنوان رسول خود انتخاب کرده است حتما برای به حافظه سپردن این آیات نیز برای تو تدبیر کرده است.