کنفرانس خبری همایش علمی “چالش‌های سند۲۰۳۰” برگزار شد

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کنفرانس مطبوعاتی همایش علمی «چالش های سند۲۰۳۰ برای ایران و نحوه تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش» امروز شنبه ۲۲ شهریور ماه ۹۹ در سالن جلسات پژوهشگاه با حضور اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها برگزار شد.

سند ۲۰۳۰ برنامه‌ای برای به زانو در آوردن کشورها در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و نظامی است

حجت الاسلام علی ذوعلم، دبیر علمی همایش چالش های سند ۲۰۳۰ برای ایران و نحوه تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش در نشست خبری که قبل ظهر امروز ۲۲ شهریور ماه جاری در سالن مرکزی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد ضمن انتقاد از اجرای چراغ خاموش این سند استعماری در کشور، اظهار داشت: کشورهای غربی و اروپایی خودشان را پایبند به این سند نمی دانند و برای فرهنگ و آموزش خود برنامه های مختص خود را به اجراء گذاشته اند و عده ای پیگیر این سند در داخل کشور هستند.
وی ادامه داد: کشورهای استعماری با برنامه ریزی های خود بصورت سندهای ۲۰۱۵ و ۲۰۳۰ در صدد هستند استقلال کشورهای مستقل از غرب را در جهت منافع استعماری خود قرار دهند.
دبیر علمی همایش چالش های سند ۲۰۳۰ توضیح داد: استکبار با دانستن این مطلب که دیگر نمی تواند به صورت جنگ سخت به مقابله با انقلاب اسلامی اقدام کند به تدوین و برنامه ریزی هایی روی آورده است تا بتواند به صورت ریشه ای تفکر استعماری خود را در کشورهای هدف پیاده سازی کند و متاسفانه با عدم توجه مسئولان وقت دولتی این سند بدون تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور به اجراء در آمد.
عضو هیات علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: جای تاسف است که با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص این سند استعماری، عده ای در داخل دنباله رو سیاست های کشورهای استعماری غرب بوده و در حال حاضر نیز به صورت چراغ خاموش پیگیر اجرای این سند ننگین استعماری هستند.

حجت الاسلام ذوعلم با بیان آیه ۲۵۷ سوره مبارکه بقره خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه تاکید می کند که پشتیبان و یاور کسانی است که در مسیر حق هستند و افراد جویای حقیقت را که در مسیر الهی قرار دارند پشتیبانی خواهد کرد. در مقابل، افرادی که ولایت طاغوت ها و استکبار را قبول کردند و از نور به سمت تاریکی ها در حرکت هستند یاری نخواهند شد.
وی با بیان تاریخچه سند ۲۰۳۰، بیان داشت: سند ۲۰۳۰ یک برنامه تکمیلی از سوی سازمان ملل است که ادامه دهنده و تکمیل پازل سند ۲۰۱۵ مجمع عمومی این سازمان است. کشورهای سلطه گر با ترفند نفوذ در پی ایجاد انحراف در نهادهای فکری و فرهنگی و بخصوص آموزش و پروش کشورهای جهان و بخصوص ایران اسلامی هستند.
حجت الاسلام ذوعلم تأکید کرد: سند ۲۰۳۰ برنامه پایه ای برای به زانو در آوردن کشورها در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و نظامی است. دشمن کاملا می داند برای اینکه بتواند تسلط کاملی بر منافع دولت های مستقل داشته باشد، باید فکر و فرهنگ آنها را هدف قرار دهد.
وی ادامه داد: استکبار در دهه های گذشته نیز دست به تغییر فرهنگ در جای جای دنیا زده است و متأسفانه توانسته است در بعضی کشور ها به هدف خود برسد و ما نیز اگر در این زمینه کوتاهی داشته باشیم دچار بدبختی هایی خواهیم شد که این کشورها به آن مبتلا شده اند.
دبیر علمی این همایش تاکید کرد: مسئولان دولتی باید در تفاهم نامه های خود با کشورها و سازمان های بین المللی دقت بیشتری را داشته باشند. باید دولت از همان لحظات اولیه تصویب این اسناد در سازمان ملل دقت کند چه سندی در این نهادهایی که برای به سلطه در آوردن کشورها است، برپا شده و تدوین می شود تا بتواند جلوی نفوذ دشمن را از این طریق بگیرد.
وی ادامه داد: فرهنگ و دین اسلام همیشه از راهکارهای اصلاحی استقبال کرده است و فرهنگ ما روش ها و ابتکاراتی که به نتیجه خوبی رسیده است را تایید کرده است و ما در پی این امر نیستیم که اگر روش خوب و کاربردی در جوامع مختلف بود را نفی کنیم و بدون کار کارشناسی آن را نفی و سلب کنیم. ولی سند ۲۰۳۰ برنامه ای است با تفکر اومانیستی و سکولاریسم که با این فکر و هدف به مرحله اجراء در آمده است.
حجت الاسلام ذوعلم اظهار داشت: چهل سال قبل، انقلاب اسلامی یک نه بزرگ به شرق و غرب و عالم صادر کرد که دیگر دنباله رو برنامه های آنها نیست و در نتیجه دشمن با تمام قدرت خود به مقابله با انقلاب برخواسته است و همیشه به برکت خداوند متعال و مردم انقلابی شکست خورده است.

در پایان لازم به ذکر است، همایش علمی «چالش های سند ۲۰۳۰ برای ایران و نحوه تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش» توسط پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه و با سخنرانی آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، حجت الاسلام دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام علی ذوعلم معاون سابق وزیر آموزش و پرورش و دبیر علمی همایش، دکتر حسین رمضانی رییس مرکز مطالعات پیشرفت و تمدن و دکتر محمود مهام عضو هیئت علمی پژوهشگاه برگزار می شود و همچنین در این همایش از دو کتاب مهم در زمینه سند ۲۰۳۰ رونمایی به عمل خواهد آمد.

این همایش روز دوشنبه مورخ ۲۴ شهریورماه جاری از ساعت ۱۰ تا ۱۳ در سالن علامه جعفری(ره) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دفتر تهران به نشانی: خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر، کوچه پژوهشگاه دوم، شماره ۲ و همچنین به صورت مجازی تحت نرم افزار آپارات به نشانی: Aparat.com/iictchannel/live پخش خواهد شد.