پنجاه و ششمین هم اندیشی مدیران پژوهشگاه برگزار شد

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پنجاه و ششمین هم اندیشی مدیران پژوهشگاه عصر چهارشنبه ۱۲ تیرماه جاری در محل باغ زیبا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر تهران برگزار شد.

در این هم اندیشی که با حضور آیت الله علی اکبر رشاد رییس، معاونان و مدیران پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر و دکتر مجید شمس قائم مقام این معاونت از دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد زمینه تعاملات علمی پژوهشگاه و دانشگاه آزاد اسلامی مورد بحث و بررسی مدیران قرار گرفت. همچنین در پیش از دستور این نشست گزارشی از روند همکاری های علمی پژوهشگاه با سایر مراکز همسو ارائه گردید.

آیت الله علی اکبر رشاد ریاست پژوهشگاه در ابتدای این هم اندیشی ضمن طرح مقوبه خطیر اسلامی سازی دانشگاه ها و جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاهیان ما مسلمان‌اند، و در هیچ نقطه ای از جهان این هجمه از اساتید و دانشجویان مسلمان نداشته و نخواهیم داشت، ولی حرف این است که دانشگاه بایستی اسلامی بشود، گفت: تصور بنده این است که اسلامی سازی دانشگاه ها در ظرف و امکانات دانشگاه آزاد میسر و شدنی است که اگر مسئولین و متولیان دانشگاه‌ آزاد چنین اراده‌ای داشته باشند این می‌تواند محقق شود. در برآورده‌شدن این قضیه، دستگاه‌ها و بخصوص پژهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی می‌تواند همکاری خوبی داشته باشد.

وی افزود: در ذیل آن نیز، تولید علوم انسانی اسلامی در این چارچوب شدنی است و ظرفیت انباشته شده در پژوهشگاه می‌تواند در خدمت این جریان قرار بگیرد و کمک کنیم از امکانات و رسمیت دانشگاه آزاد استفاده کنیم. آیت الله رشاد حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر خسروپناه را در دانشگاه آزاد یک فرصت دانسته و بیان داشت: ایشان دارای شخصیتی فکور، صبور، فاضل،‌ صاحب‌نظر، دلسوز هستند که پای کار‌ آمده‌اند و اکنون فرصتی است که بایستی از آن استفاده کرد. این مسئولیت‌ها هم به کسی وفا نکرده و پایدار نیست لذا حتی در همین چند سال محدود، ضمن اینکه جناب دکتر خسروپناه توجه دارند و ما نیز تکلیف داریم و بر ماست که هم به ایشان و به دانشگاه آزاد کمک کنیم.

وی در پایان افزود: اساس تعاملی که با دانشگاه‌ آزاد در دستور این جلسه گذاشتیم، تعامل از جنس – همان تعاملاتی- نیست که با دیگر دستگاه‌ها داد و ستد می‌کنیم بلکه بنده شخصاً، قصدم این است که این فرصت مغتنم پیش آمده را قدر بدانیم و وارد شده و کار و کمک کنیم که البته این یک تعامل دوطرفه است. من واقعا عزم این کار را دارم چرا که امکان و ظرفیت و استعداد عزیمی در دانشگاه آزاد وجود دارد.