آیین نکوداشت پروفسور محمد لگنهاوزن برگزار شد

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیین نکوداشت علمی پروفسور محمد لگنهاوزن با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی توسط قطب علمی فلسفه دین اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با مشارکت مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی صبح امروز پنجشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۸ در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این آیین نکوداشت حضرت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به سخنرانی پرداختند.

همچنین حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون رییس قوه قضائیه، دکتر غلامرضا اعوانی، دکتر محمد محمدرضایی، دکتر ابوالفضل ساجدی، از دیگر سخنرانان این همایش بودند.

بنیاد نخبگان، جامعه‌المصطفی‌العالمیه، مرکز پژوهش‌های صدرا، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، دانشگاه ادیان و مذاهب، کانون اندیشه جوان و همچنین دانشگاه مفید از دیگر نهادهای همکار در برگزاری آیین نکوداشت علمی پروفسور محمد لگنهاوزن بودند.

گفتنی است، پروفسور محمد لگنهاوزن، در خانواده‌ای مسیحی کاتولیک متولد شد و در سال ۱۹۷۴ در دانشگاه ایالت نیویورک در آوبنه (مرکز اداری و دانشگاهی ایالت نیویورک) مشغول تحصیل شد.

وی برای تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس در دانشگاه لاس پذیرفته و در سال ۱۹۷۹ موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد از این دانشگاه شد؛ لگنهاوزن ده سال نیز در دانشگاه تگزاس‌ جنوبی تدریس کرد و در همین دوران بر اثر آشنایی با دانشجویان مسلمان به اسلام گرایش پیدا کرد.

وی به دعوت انجمن حکمت و فلسفه به ایران مسافرت کرد و به تدریس اشتغال یافت؛ او از سال ۱۹۹۳ تا کنون در دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مؤسسه امام خمینی(ره) در حال تدریس است وی همچنین سابقه تدریس در دانشگاه تربیت مدرس و مفید را نیز دارد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم ضمن رونمایی از مجموعه مقالات با محوریت پروفسور لگنهاوزن از مقام علمی ایشان با حضور آیت الله مصباح یزدی تجلیل به عمل آمد.