آیین رونمایی از اثر تدوین رساله‌های ساسانی در سده‌های نخستین اسلامی برگزار می‌شود

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیین رونمایی از کتاب تدوین رساله‌های ساسانی در سده‌های نخستین اسلامی اثر محمدمهدی جهان پرور کارشناس شورای آثار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، روز چهارشنبه مورخ ۳۰ آبان ماه با حضور دستیار ویژه رییس جمهور و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران برگزار می‌شود.

نخستین نمایشگاه کتاب حقوق شهروندی همراه با رونمایی از آثار دبیرخانه حقوق شهروندی ریاست جمهوری، طی مراسمی با حضور دستیار ویژه ریاست جمهوری و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساعت ۱۲تا ۱۶ روز چهارشنبه مورخ ۳۰ آبان ۱۳۹۷ همزمان با هفته کتاب، رونمایی و ارائه خواهد شد.

کتاب تدوین رساله‌های ساسانی در سده‌های نخستین اسلامی به همت دکتر مهرناز بهروزی و محمد‌مهدی جهان‌پرور از همکاران پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در چهار فصل به زیور چاپ آراسته شده است.

پیشینه کتابت در ایران، مروری بر آثار و رساله های دوره ساسانی پرداخته شده شامل: رساله های دینی، فلسفی و کلامی، عرفانی، اخلاقی، ادبی، سیاسی، تاریخی، جغرافیایی، فقهی و حقوقی، تعلیمی و تربیتی، اخترشناسی، فرهنگی و …، اَوِستای متأخر و سیر تحولات زبان و فرهنگ فارسی در تعاملات ایرانیان و اعراب که منجر به ایجاد فرهنگ و تمدن اسلامی گردید از فصول مختلف این کتاب هستند.

آیین رونمایی از کتاب “تدوین رساله‌های ساسانی در سده‌های نخستین اسلامی” به همراه سایر آثار منتشره دبیرخانه حقوق شهروندی طی مراسمی با حضور دستیار ویژه ریاست محترم جمهور و معاون محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساعت ۱۲تا ۱۶ روز چهارشنبه مورخ ۳۰ آبان ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.