دیدار رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران از پژوهشکده دانشنامه‌نگاری

روز یکشنبه مورخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران به اتفاق هیات همراه از پژوهشکده دانشنامه‌نگاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بازدید نمودند و ضمن آشنایی با فعالیت‌های این مجموعه با رئیس پژوهشکده و معاون دانشنامه قرآن‌شناسی به گفت‌وگو پرداختند. 
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با تبیین نیازهای علمی – پژوهشی مرکز رسیدگی به امور مساجد در هدایت و راهبری امر مسجد و اداره آن، به ضرورت تبیین کارکردهای متنوع مسجد در عصر حاضر و توانمندسازی ائمه محترم جماعات در این زمینه اشاره نموده و خواستار بررسی زمینه همکاری مشترک علمی میان دو مجموعه شدند.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مقیمی رئیس پژوهشکده ضمن ارائه توضیح در خصوص اهم وظائف و رسالت‌های حوزه دانشنامه‌نگاری به معرفی  دانشنامه‌های در دست تالیف پرداخته و بخش‌هایی از این تلاش‌ها را با موضوع مسجد مرتبط دانستند. ایشان هم‌چنین با ارائه راهکارهایی در خصوص مطالعات مربوط به مسجد خواستار ایجاد بانک جامع اطلاعات و مقولات مرتبط با مسجد شدند.
همچنین در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین بهجت‌پور معاون بخش اول دانشنامه قرآن شناسی با تبیین مراحل تالیف دانشنامه، به بیان ابعاد و الزامات فنی – پژوهشی در تألیف این اثر پرداختند.
در پایان حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با مثبت ارزیابی نمودن گفت‌وگوها و نتایج حاصل از آن، خواستار انتقال تجارب و دست‌آوردهای فنی پژوهشکده به کارشناسان مرکز رسیدگی به امور مساجد شد.