کرسی آزاداندیشی با موضوع بررسی ابعاد مفهوم اسلام رحمانی

به گزارش روابط عمومی کانون اندیشه جوان، گروه فرهنگ ‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، و کانون اندیشه جوان با مشارکت هیات حمایت از کرسی‌های آزاداندیشی و نقد و مناظره، کرسی آزاداندیشی با موضوع بررسی ابعاد مفهوم «اسلام رحمانی» را با حضور حجت‌ الاسلام و المسلمین دکتر داوود مهدوی ‌زادگان و دکتر سید جواد میری، برگزار می‌کنند.

در چهار دهه اخیر در ایران، اسلام با پسوندهای مختلفی استفاده می‌شود. اسلام انقلابی، اسلام التقاطی، اسلام رساله‌ای، اسلام فقاهتی، اسلام عرفانی، اسلام سیاسی، اسلام رحمانی و مانند آن.اصطلاح اسلام رحمانی مدتی است با اقبال روبرو شده و پیرامون آن دیدگاه‌های مختلف و بعضاً متعارضی مطرح شده است.

چنانکه پیرامون این بحث مفاهیمی همچون سکولاریسم، لیبرالیسم اسلامی، اسلام رحمانی، آرمان‌گرایی، واقع‌گرایی و در نهایت محافظه‌کاری اهمیت ویژه‌ای می‌یابد.

از این رو کانون اندیشه جوان بر آن شد، میزگرد اندیشه‌ای بررسی ابعاد مفهوم «اسلام رحمانی» با حضور حجت‌ الاسلام ‌و المسلمین دکتر مهدوی زادگان، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، و دکتر سیدجواد میری، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، را به منظور تبیین این مفاهیم و بررسی بایسته‌ها و ابعاد آن سامان دهد.

گفتنی است این میزگرد روز دوشنبه ۲۸ دیماه ساعت۱۴، در سالن همایش‌های کانون اندیشه جوان، واقع در خیابان وصال شیرازی، بالاتر از تقاطع طالقانی، روبه‌روی سازمان انتقال خون، کوچه فرهنگی پلاک ۱۹، برگزار می‌گردد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این برنامه با دفتر نشست‌ها و همایش‌های کانون به شماره۸۸۹۷۰۸۴۰ تماس حاصل کنند.

شایان ذکر است حضور در این میزگرد اندیشه‌ای برای عموم آزاد است.