کتاب” حافظه و فنون یادگیری”

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب” حافظه و فنون یادگیری”به همت گروه سنت های حوزوی و آداب طلبگیمرکز پژوهش های جوان وابسته به پژوهشگاه منتشر شد.

در معرف یاین کتاب می خوانیم: یادگیری برای انسان اهمیت بنیادین دارد. تمام فعالیت ‌های روزانه ما همچون: صحبت کردن، فهمیدن، خواندن و ارتباط اجتماعی، وابسته به دریافت و ذخیره اطلاعات از محیط پیرامون ماست؛ لذا حافظه و تقویت آن برای همۀ ما اهمیت فوق ‌العاده‌ای می ‌یابد. فنون یادگیری ما را قادر می ‌سازد تا مهارت‌ های تازه بیاموزیم و رفتارهای جدیدی در خود ایجاد کنیم؛ ضمن اینکه به تقویت حافظه خود مبادرت ورزیم؛ امری که این کتاب درصدد آموزش آن است. 

این اثر به تازگی به قلمآقای حسین خنیفر، منتشر شده است.

عناوین این مجموعه در یک طبقه‌ بندی به فردی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم شده است و در طبقه ‌بندی ثانوی، ذیل موضوعات فردی، به مباحث علمی، اخلاقی و تبلیغی پرداخته می ‏شود. حافظه و فنون یادگیریدفتری از فصل علمی این مجموعه است.

این کتاب شامل چهار فصل به شرح زیر می باشد.

فصل اول: کلیات

فصل دوم: انواع و مدل های حافظه

فصل سوم: بیماری ها و نقش تغذیه در حافظه

فصل چهارم: مدیریت و تقویت حافظه

خنیفر در بخشی از مقدمه کتاب خود چنین می نویسد: یادگیری زمانی اتفاق می افتد که دقت، تمرکز و تغییر رفتار حاصل شود و زمینه پذیرش مطالب علمی و غیر علمی را در ذهن و حافظه پایدار فراهم آوریم وگرنه به طور روزمره مطالب بسیار زیادی در حافظه کوتاه مدت ما توقف هایی می یابند و برای همیشه از ذهن ما رخت بر میبندند.

گفتنی است چهاردهمین جلد از مجموعه مهارتهای طلبگی با عنوان” حافظه و فنون یادگیری” ،به قلم حسین خنیفر، با قیمت ۷۰۰۰  تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه این کتاب میتوانند به نشانی www.poiict.irمراجعه کنند.