قدردانی آیت الله رشاد از دبیرعلمی همایش فلسفه اخلاق حجت الاسلام و المسلمین امیر غنوی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛ همایش ملی فلسفه اخلاق؛ نکوداشت مقام علمی و اخلاقی آیت الله العظمی مجتبی تهرانی(ره)، روز پنج‌ شنبه مورخ ۸ بهمن ماه ۹۴ در تالار اندیشه پژوهشگاه واقع در شهر مقدس قم برگزار شد. برگزاری این همایش، با مقدمات بسیاری همراه بود. در تهران نه نشست علمی در مدارس علمیه در موضوعات فلسفه اخلاق و گزاره های اخلاقی برگزار شد. همچنین نشست بزرگی روز چهارشنبه ۷/۱۱/۹۴ در تهران در این خصوص برگزار شد، که توجهی خاص به نکوداشت فقیه بزرگ اخلاق مرحوم آیت ­الله العظمی مجتبی تهرانی و معرفی آثار ایشان داشت.

در قم، نشستی علمی در سالن همایش ­های دفتر تبلیغات برگزار شد که حجج  اسلام شهریاری و رحمتی بحث مهم اخلاق فضای مجازی را عرضه کرده­اند. همچنین نشستی علمی در موضوع فقه اخلاق با حضور حجج اسلام غنوی، عالم زاده نوری و حبیبی در سالن همایش نهاد رهبری در دانشگاه ها برگزار شد تا اینکه همایش در روز پنج شنبه ۸/۱۱/۹۴ در دو نوبت صبح و عصر برگزار شود.

در نوبت صبح، صاحبان مقاله در چهار کمیسیون تخصصی به ارائه و نقد برخی مقالات پرداختند و در نوبت عصر نیز همایش فلسفه اخلاق با پیام تصویری حضرت آیت ­الله جوادی آملی آغاز شد و در ادامه بزرگانی چون حضرات آیات رمضانی و یزدان پناه ایراد سخنرانی کردند. در پایان نیز، صاحبان دو مقاله برتر به ارائه مقالات خود اقدام کرده و مراسم اعطای جوایز به صاحبان مقالات برتر انجام شد.

از این رو آیت الله رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پیامی از دبیر علمی همایش فلسفه اخلاق حجت الاسلام و المسلمین آقای امیر غنوی به دلیل مدیریت کارساز ایشان در برگزار شدن هرچه بهتر این همایش قدردانی کردند.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

 

بسمه تعالی

فاضل فرهیخته

جناب مستطاب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای امیر غنوی ـ دامت معالیه.

 

سلام علیکم بما صبرتم فنعم عفبی الدّار.

به­ فضل الهی، همایش ملی فلسفه‌ اخلاق، به نحو شایسته ­ای برگزار گردید. کامیابی این اقدام ارزنده، اولاً ناشی از عنایات الهی، ثانیاً اثر خلوص،  قصد قربت و تلاش دست ‌اندرکاران همایش بود. در این میان، تدابیر و تلاش­ ها‌ی جناب ‌عالی، نقش شایان و نمایانی در تحقق این موفقیت ایفاکرد؛ از این رو بدین وسیله ضمن سپاسگزاری به جهت مدیریت کارساز‌شما در به انجام رسانیدن این مهم، از بارگاه باری برایتان توفیقات روزافزون در خدمت به شریعت نورانی محمدی(ص) و صیانت از مکتب و معارف اهل بیت طهارت (س) مسألت می‌کنم.

وفّقه اللهم وإیّانا لما تحبّ وترضی،  واهدنا الی الصواب والسداد، فإنک موفّق وهــاد.

علی اکبر رشاد