سومین دوره جایزه هنری غدیر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم سومین دوره اعطای جایزه هنری غدیر با حضور آقای دکتر محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیت الله رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رییس شورای حوزه های علمیه استان تهران، داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون و جمعی از هنرمندان و مدیران فرهنگی پایتخت، عصر روز یکشنبه مورخ ۲۸ شهریور ماه در محل موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد.

در جایزه هنری غدیر از هنرمندانی که با موضوع و محوریت حضرت علی (ع) به خلق آثار هنری می‌ پردازند، تجلیل می ‌شود که دوره اول این جایزه در دی ‌ماه ۸۶ و دوره دوم آن در مهرماه ۹۴ برگزار شده است.

در سومین دوره اعطای جایزه هنری غدیر از آیت الله علی اکبر رشاد برای اثر ارزشمند دانشنامه امام علی(ع)، داریوش ارجمند برای هنرنمایی در نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع)، قاسم رفعتی برای شعر خوانی در مدح امیرالمومنین(ع)، محمدعلی مجاهدی برای شعر سرایی در وصف امام علی(ع) و مجتبی ملک ‌زاده برای خوشنویسی مناجات امام علی(ع) تقدیر و تشکر به عمل آمد.

لازم به ذکر است برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان عرصه‌ های مختلف با موضوع امیرالمؤمنین(ع) در حوزه نقاشی، عکاسی و خوشنویسی، همچنین برنامه شعرخوانی عباس شیرخدا، محمدعلی مجاهدی و آوازخوانی قاسم نعمتی در مدح مولای متقیان، از بخش ‌های دیگر این مراسم بود.

گفتنی است سومین دوره اعطای جایزه هنری غدیر با حضور آقای محمود صلاحی، آیت الله رشاد، داریوش ارجمند و جمعی از هنرمندان و مدیران فرهنگی کشور روز یکشنبه ۲۸ شهریور ماه در محل موزه هنرهای دینی امام علی (ع) شهرداری تهران واقع در خیابان ولی‌عصر، خیابان اسفندیار برگزار شد.