رونمایی از کتاب «ره یافتگان»

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، “ره یافتگان”مجموعه داستانکی درباره مشاهیر تازه مسلمان است که برای آشنایی اجمالی با برخی از اندیشمندان، آزاداندیشان و شخصیت‌‌ های شاخص مغرب ‌زمین که در اثر حوادث و جریان ‌‌های متنوع و عبرت ‌آموز به دین مبین اسلام گرویده ‌‌اند، توسط کانون اندیشه جوان منتشر شده است.

بر همین اساس آیین رونمایی از کتاب “ره یافتگان”با حضور استاد محمود حکیمی و استاد محمدمهدی رسولی و همچنین محمد عبدالله اسحاق یکی از مستبصرین و راه‌ یافتگان به دین مبین اسلام، به اتفاق نویسنده اثر؛ میرشمس الدین فلاح هاشمی، روز  شنبه یکم خردادماه ساعت ۱۷ در «محفل ادبی انس»به نشانی میدان فردوسی، خیابان فردوسی، خیابان تمدن، کوچه اول، پلاک ۲ برگزار ‌شد.

در این نشست محمدعبدالله اسحاق، تبعه کشور «بنین» که پیش از این کشیشی مسیحی و در حال تحصیل برای کاردینال شدن بوده است، در خصوص نحوه مشرف شدنش به دین اسلام و سفرش به ایران و حضور در حرم امام رضا(ع) و سپس بازگشتش به بنین و مسلمان کردن اعضای خانواده‌اش سخن گفت.

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که وظیفه شما به عنوان یک طلبه چیست بیان داشت من چند سال در ایران بودم چیزهای زیادی درباره اسلام، امام خمینی و ایران دیدم و حس کردم حالا باید با حسم به جوانان بگویم که آن چیزی که به شما از اسلام معرفی کرده ‌اند،صحیح نیست. دین اسلام فقط دین محبت است. اگر آنها سخنان امام خمینی را بشنوند تحت تأثیر قرار می ‌گیرند و پیروی می ‌کنند.

معاون اول رئیس اتحادیه طلاب آفریقا، با بیان این جمله که پیام و رسالت امام همان پیام و رسالت پیامبران است، بیان داشت هشت سال تمام دنیا بر علیه ایران می جنگید، امام همان سخنان اهل بیت علیهم السلام را به جوانان گفتند و آنها هم خودشان این راه را انتخاب کردند. چون می دانستند به مقصد می ‌رسند. وظیفه ما این است که این حجابی را که بین جمهوری اسلامی و جوانان قرار گرفته از میان برداریم.

استاد محمدمهدی رسولی؛ نویسنده، کارگردان و نقاش، مهمان دیگر این محفل، با تبیین مرز میان داستان ‌گویی و مستندنگاری و خاستگاه آنها و جایگاه داستانک و ادبیات مینی‌ مال در ایران بیان داشت: در این چند سال اخیر گرایش به ادبیات مینی‌ مال توجه را معطوف می ‌کند به این موضوع که می ‌توانیم به آن و همچنین به خاستگاه ادبی آن که فراوان در گنجینه ادبیاتمان وجود دارد، مراجعه کنیم و از آنها بهره گیریم و با نسل پیش ‌رو صحبت کنیم. فکر می ‌کنم کوتاه ‌نویسی یکی از تمهیداتی است که امروز می ‌توانیم از طریق آن با نسل حاضر و نسلی که از راه می ‌رسند صحبت کنیم و این ایجاز، این اختصار، این عبور از حشو می ‌تواند دریچه ‌های تازه‌ تری را به روی ما باز کند.

استاد محمود حکیمی؛ نویسنده و دایره المعارف نویس اسلامی مشهور، که بیش از یکصد و پنجاه اثر را در کارنامه کاری خود دارد، دیگر مهمان این محفل، ضمن پیشنهاد به آقای محمدعبدالله در خصوص ثبت و  انتشار خاطرات خود به زبان فرانسه، این نکته را بیان کرد که وقتی کتب عهد عتیق کنونی را می‌ خوانیم دچار شگفتی می ‌شویم از خشونتی که در آن آورده شده است و مطالب غلطی که به انبیا نسبت داده ‌اند، در حالی که  سراسر زندگی انبیا مهر و محبت است.

 

گفتنی است در این برنامه چهره‌ هایی چون محمدعلی گودینی و علی الله سلیمی از نویسندگان مطرح کشور و دیگر صاحب‌ قلمان و ادب ‌دوستان حضور داشتند.

لازم به ذکر است آیین رونمایی از کتاب “ره یافتگان”با حضور استاد محمود حکیمی و استاد محمدمهدی رسولی و همچنین محمد عبدالله اسحاق، به اتفاق نویسنده اثر؛ میرشمس الدین فلاح هاشمی، روز  شنبه یکم خرداد ماه ساعت ۱۷ در «محفل ادبی انس»به نشانی میدان فردوسی، خیابان فردوسی، خیابان تمدن، کوچه اول، پلاک ۲ برگزار ‌شد.