آیت الله علی اکبر رشاد به عنوان چهره فعال در عرصه بین الملل انتخاب شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به همت معاونت بین الملل حوزه های علمیه سراسر کشور، سومین همایش حوزه علمیه در عرصه بین الملل با حضور آیت الله العظمی سبحانی، آیت الله تسخیری و معاونین و مدیران حوزه های علمیه در قم آغاز به کار کرد.

در ابتدای این همایش آیت الله العظمی سبحانی ضمن سخنانی گفتند: در حوزه باید اتاق های فکری ایجاد شود تا مبلغان با محتوای غنی به دنیا اعزام کنیم؛ چند سال پیش یکی از مسوولان ترکیه بیان می کرد که هم اکنون ۵ هزار مبلغ ترکیه ای در خارج از کشور با خرج دولت این کشور فعال هستند و بودجه دینی این کشور نیز پس از بودجه وزارت داخلی بیشترین بودجه را به خود اختصاص داده است.

معظم له گفتند: یک طلبه قمی در سال ۹۰۰ قمری، به یک کشور جنوب شرقی آسیا رفته است و مردم این کشور را مسلمان کرد؛ آیت الله العظمی بروجردی اولین مسجد را در آلمان ساختند و اولین مبلغ نیز حجت الاسلام محمدی بود که به این کشور اعزام شدند؛ ایشان این در را به روی حوزه های ما گشود؛ از سال ۳۶ شمسی که ایشان اقدام به این اعزام کرده اند باید از خود بپرسیم که چه مقدار کار کرده ایم.

حضرت آیت الله سبحانی اظهارکردند: امروزه ترکیه در نخجوان دانشگاه می سازد، ولی متاسفانه هنوز نتوانسته ایم مسجدی را در این بخش اداره کنیم البته این مساله نباید باعث ناامیدی شود و باید از این مشکلات درس بگیریم و به بهترین شکل فعالیت کنیم.

ایشان افزودند: خوشبختانه معاونت بین الملل حوزه های علمیه فعالیت خوبی در این عرصه داشته است که باید این روند توسعه یاید؛ در این عرصه باید به شکلی فعالیت کنیم که از سلف صالح از جمله سید جمال الدین اسدآبادی درس گرفته و فعالیت علمی و تبلیغی خود را جهانی کنیم.

لازم به ذکر است در پایان این همایش از خدمات علمی آیت الله علی اکبر رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رییس شورای مدیریتی حوزه های علمیه استان تهران به عنوان چهره فعال در عرصه بین المللی تقدیر به عمل آمد.

همچنین در این همایش از یازده چهره علمی فعال دیگر در این حوزه نیز تقدیر شد.

لازم به ذکر است این همایش بین المللی صبح امروز ۱۳ اسفندماه در سالن همایش های مدرسه امام کاظم(ع) در شهر مقدس قم برگزار شد.