حضور پرشور پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۲۱ لغایت ۳۱ اردیبهشت ماه جاری در مصلی امام خمینی(ره) تهرا برگزار می شود.
محمد جنتی مدیر عامل سازمان انتشارات پژوهشگاه با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: کتاب و کتاب‌خوانی یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در فرهنگ و حرکت یک جامعه به سمت اهداف و آرمان‌های آن جامعه است و همراه بودن با کتاب و اهل کتاب توفیقی از جانب خداوند منّان و نعمتی بزرگ به‌شمار می‌آید.
وی افزود: نمایشگاه کتاب تهران، اتفاق مبارکی‌است که دوستداران کتاب و اهل علم را از سراسر کشور به بزم اندیشه می‌خواند و فرصتی ایجاد می‌کند تا ناشران از حال و هوا و نیازهای مخاطبان خود آگاه شوند و همچنین عموم مردم و اهالی کتاب بتوانند با آثار و دستاوردهای جدید ناشران و مؤلفان آشنایی پیدا کنند.

هم‌زمانی عرضه کتاب به دو روش فروش مجازی و ارائه مستقیم در نمایشگاه، این امکان را فراهم می‌کند تا همه مخاطبان در سراسر ایران عزیز بتوانند کتاب‌های مورد علاقه خود را در هر زمینه‌ای به راحتی تهیه نمایند.
بعد از وقفه‌ای نسبتاً طولانی، به فضل خداوند امسال شاهد برپایی نمایشگاه کتاب هستیم؛ با توجه به این وقفه امیدواریم دست‌اندرکاران این رویداد بزرگ فرهنگی با همه دشواری‌ها بتوانند تجربه‌ای موفق را در برگزاری نمایشگاه رقم بزنند و با روحیه جهادی، توان و شوری که در مدیران جوان این حوزه سراغ داریم ان‌شاءالله خاطره‌ای خوش از این رویداد در اندیشه و جان دوستداران کتاب باقی بماند.
مدیر عامل سازمان انتشارات پژوهشگاه همچنین تصریح داشت: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، امسال نیز مانند سال‌های قبل با عزمی جدی و تلاش و شوری مضاعف در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۴۰۱ حضور یافته تا با عرضه حدود ۱۰۰۰ عنوان کتاب و مجله و بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب چاپ اول بتواند خدمت‌گزار اهالی کتاب و ساحت اندیشه و فرهنگ باشد. ارمغان دیگر سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نمایشگاه کتاب امسال، رونمایی از آثار جدید، حضور نویسندگان و برنامه‌های فرهنگی کتاب‌محور است.

لازم به ذکر است غرفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با شعار به اندیشه برگردیم در مصلای امام خمینی رحمه‌الله علیه ورودی ۶۲، راهروی ۲۱، غرفه شماره ۳۸ میزبان اهالی کتاب و کتابخوانی خواهد بود. همچنین غرفه کانون اندیشه جوان نیز در راهرو ۲۰، غرفه ۱۱ میزبان جوانان نخبه حوزوی و دانشگاهی می باشد.