شهید سلیمانی با تقویت حزب الله لبنان، شکست دشمن صهیونیستی را رقم زد

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در آستانه فرارسیدن چهارمین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی، کرسی آزاداندیشی (نشست علمی) ”شهید القدس و اکنونِ جهبه مقاومت” سه شنبه ۱۲دیماه سال جاری توسط گروه سیاست پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه با همکاری دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، انجمن مطالعات سیاسی حوزه، کمیته فرهنگی اربعین، خبرگزاری قرآنی ایکنا و تلویزیون اینترنتی عبرات برگزار شد.

این نشست با حضور و ارائه نظر دکتر سیدمجتبی ابطحی (دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین)، دکتر عبدالوهاب فراتی و دکتر مختار شیخ حسینی برگزار  شد.

دکتر سیدمجتبی ابطحی در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: شهید سلیمانی فردی هوشمند و هوشیار بود، شهید سلیمانی با هوشمندی بسیار زیاد و با همکاری مقاومت در عراق پس از سقوط صدام به تدوین قانون اساسی در این کشور و برگرداندن حق به شیعیان کمک کرد و اینکه کمک کرد تا آمریکا از این کشور خارج شود.

وی افزود: دشمن معتقد بود که باید پیش از حمله به گرگ پنجه گرگ را بشکنیم و آنها ما را تشبیه به گرگ کرده بودند چون بار منفی داشت ولی شهید سلیمانی با تقویت حزب‌الله لبنان شکست دشمن را رقم زد طوری که در سال ۲۰۰۸ وارد جنگ با غزه شدند و آنها که ادعا می‌کردند ابتدا باید پنجه گرگ را شکست، سطح خواسته خود را تنزیل دادند و غزه را تشبیه به پنجه ضعیف کردند و گفتند اول پنجه ضعیف را شکست دهیم تا بعد به پنجه گرگ برسیم و دشمن هم در همان جنگ با غزه شکست خورد و تا به امروز این شکست حتی در طوفان‌الاقصی ادامه دارد.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین با بیان اینکه دشمن به این باور رسیده که امکان مقابله با مقاومت را ندارد، اظهار کرد: دشمن برای اینکه با مقاومت مقابله کند داعش را به وجود آورد و یا از دورن جهان اسلام از گروهک‌های تروریستی حمایت کند ولی با تدبیر شهید سلیمانی و جبهه مقاومت این گروه تروریستی هم شکست خورد. همچنین آمریکا به دنبال این بود که جبهه مقاومت قدرت پیدا نکند و در این راستا تلاش کرد تا کشورهای منطقه را تجزیه و تضعیف کند تا اسرائیل در امان و امنیت باقی بماند ولی به فضل الهی و با کمک شهید سلیمانی و تدابیر مقام معظم رهبری خاورمیانه مدنظر جمهوری اسلامی در حال شکل‌گیری است نه خاورمیانه‌ای که آمریکایی‌ها رویای آن را داشتند.

ابطحی ادامه داد: دشمن با حمایت از داعش به دنبال این بود که میان ایران و گروه‌های عضو محور مقاومت به ویژه غزه فاصله ایجاد کند ولی پس از شکست داعش و با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر مسلح کردن مقاومت غزه و نامه‌ای که ایشان به جوانان اروپایی نوشتند کلاً روند را تغییر دادند و سنگ بنای یک جهان جدید را بنیان گذاشتند تا حق‌طلبان حق خود را در این جهان جدید بگیرند.

وی با اشاره به ویژگی‌های محور مقاومت گفت: طوفان‌الاقصی موجب پرش عجیبی در کشورهای عضو محور مقاومت شده و مقاومت مردم غزه سبب شد تا دشمن به ورطه شکست کشانده شود و واقعاً این عملیات بی‌نظیر است طوری که حتی موج این طوفان، کشورهای اروپایی را در بر گرفت و جوانان انگلیسی و فرانسوی برای حمایت از غزه به خیابان‌ها آمده‌اند و حتی اساتید دانشگاه هاروارد که قرار بود برای جهان مدیر صهیونیستی تربیت کند را هم به واکنش واداشته است.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین ادامه داد: طوفان الاقصی طوری اداره شد که دشمن هیچ‌گونه دستاوری نداشته و ابتکار عمل در اختیار مقاومت غزه قرار دارد و تا اکنون هم صهیونیست‌ها نتوانسته‌اند یک رهبر مقاومت را بازداشت کنند و حتی نتوانسته‌اند برق این منطقه را کاملاً قطع کنند و یا غزه را به اشغال درآورند.

ابطحی با اظهار تأسف از انفعال برخی کشورهای منطقه و علمای جهان اسلام در حمایت از عملیات طوفان الاقصی گفت: هیچ کسی در مدینه از مقاومت مردم غزه حمایت نکرد و حتی حکم تکفیر مقاومت غزه را دادند و یا حتی در الازهر هم هیچ‌کس از این عملیات حمایت نکرد و مقاومت غزه فقط با حمایت ایران و مقام معظم رهبری به این پیروزی‌ها دست یافته است. پیروزی‌های امروز غزه نتیجه مجاهدت‌های شهید سلیمانی است و امروز همه آزادی‌خواهان جهان پیرامون مقام معظم رهبری جمع شده‌اند و این نشان‌دهنده اراده خداوند است. تکلیف ما این است که از جهان جدید شیعی سهم‌گیری کنیم و همچنین تکلیف ما این است که محور مقاومت را بیش از پیش تقویت سازیم.

وی در تحلیل دلایل عدم ورود کشورهایی مانند لبنان و یمن به نبرد مستقیم با صهیونیست‌ها اشاره و تأکید کرد: ما نمی‌خواهیم توجهات از غزه دور شود چون جنگ اصلی میان غزه و اسرائیل است و به همین دلیل حزب‌الله ورود پیدا نمی‌کند یا یمن مستقیم وارد نمی‌شود؛ اگر این کشورها ورود مستقیم داشته باشند دیگر جنگ فلسطینی نخواهد بود و تمام توجهات از فلسطین دور خواهد شد. به عنوان مثال پس از آغاز طوفان الاقصی تمام توجهات از جنگ روسیه و اوکراین منحرف شد و ما نمی‌خواهیم توجهات از فلسطین به کشور دیگری منحرف شود.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین در پایان اظهار کرد: وقت آن رسیده که اسرائیل به عنوان جرثومه فساد از بین برود. اینها می‌خواهند براساس آموزه‌های تورات و تلمود تمام غیریهودیان را از بین ببرند ولی ما باید از تمام ظرفیت‌های خودمان برای گسترش گفتمان مقاومت و انقلاب اسلامی استفاده کنیم.