کار فرهنگی باید خودجوش و قاعده‌مند باشد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ حجت‌الاسلام دکتر فرج‌الله هدایت نیا عضو هیأت علمی گرو فقه و حقوق پژوهشگاه چهارشنبه ۲۱ تیرماه در همایش طلایه‌داران عفاف و حجاب که در دانشگاه مائده شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: باید کار فرهنگی خودجوش، تمیز و قاعده‌مند انجام دهیم اگر کار درست و قاعده‌مند صورت گیرد قطعا نتیجه درست را شاهد خواهیم بود.
وی تصریح کرد: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند باید خودکنترلی داشته باشد چرا که فردی نتواند کنترل اخلاق خود را داشته باشد بهتر است امر به معروف و نهی از منکر نکند.

نویسنده کتاب الگوی سوم زن مسلمان ابراز کرد: درصورتی که امر به معروف و نهی از منکر به درستی صورت گیرد دادگاه‌ها و پاسگاه‌ها خلوت خواهد شد.

عضو هیأت علمی گرو فقه و حقوق پژوهشگاه ادامه داد: تنها امر به معروف و نهی از منکر کردن کافی نیست بلکه باید روش صحیح مواجهه با افراد را آموخت امر به معروف و نهی از منکر با اعمال قانون متفاوت است.

هدایت نیا خاطرنشان کرد: افرادی که در درون خانواده خود نمی‌توانند فرهنگ گفت‌وگو را رعایت کنند بهتر است در جامعه نیز به این کار نپردازند.
عضو هیأت علمی گرو فقه و حقوق پژوهشگاه با گفت: برای امر به معروف و نهی از منکر باید به چند اصل مهم از جمله زمان شناسی، مکان شناسی، و مخاطب شناسی توجه داشته باشیم.
وی افزود: وظیفه ما این است که مردم را با هر سلایق که هستند دعوت به خیر کنیم و از اعمال ناشایست نهی کنیم اگر این کار به درستی در جامعه صورت گیرد بسیاری از مشکلات بدون دخالت پلیس حل خواهد شد.