یازدهمین جشنواره علامه طباطبایی(ره)‌ برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ یازدهمین دوره جشنواره علامه طباطبایی(ره) گردهمایی خانواده بزرگ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ویژه تجلیل و تکریم از همکاران علمی و اجرایی صبح چهارشنبه ۱۵ تیرماه در مجتمع فرهنگی نور محلات برگزار شد.
در این مراسم که با حضور گرم و صمیمی کارکنان علمی و اجرایی پژوهشگاه برگزار می شد بیانیه یازدهمین دوره به شرح ذیل قرائت شد:

ضرورت نقّادی، نوآوری و نظریه‌پردازی در اندیشه دینی و تلاش مضاعف برای تولید محتوا در عرصه علوم انسانی اسلامی بر کسی پوشیده نیست و اهل درد و درک بر لزوم پاسخگویی عالمانه به نیازهای روز جامعه و احیاناً شبهات موجود خصوصاً در عصر پیشرفت فنآوری که باعث شده است افکار و دیدگاه‌های جدید در کوتاهترین زمان ممکن ـ‌اما بدون تفکیک سره از ناسره‌ـ در اختیار ذهن مخاطب قرار گیرد، تأکید دارند. در این میان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی حسب‌الأمر رهبر فرهمند انقلاب اسلامی(دام‌ظله) با اهداف و رویکردهایی همچون:

  1. نظریه‌پردازی و نوآوری علمی در جهت توسعه و تعمیق معرفت دینی، و نیز بسط مطالعات راهبردی و کاربردی گره‌گشا در قلمرو علوم انسانیِ اسلامی،
  2. ۲. تعمیق و تحکیم بنیادهای معرفتی گفتمان فکری انقلاب اسلامی و رفع نیازمندی‌های نظری جمهوری اسلامی
  3. بازشناسی، نقادی، بازپیرایی و بازارائه‌ی مواریث معرفتی بازمانده از سلف صالح، در حوزه‌ی دین‌پژوهی، فرهنگ و اندیشه‌ی دینی و نظامات اسلامی،
  4. تربیت صاحب‌نظران متعهد و متمحض، کارآ و زمان‌آگاه، در زمینه‌های مندرج در بندهای فوق،

قدم در معرکه‌ی تعاطی آراء و اندیشه‌ها نهاده و در این مسیر پر فراز و نشیب، به توفیقات چشمگیری نائل آمده‌ است، که از آن جمله می‌توان تالیف دانشنامه‌ها و گسترده نگاشته‌ها‌، عرضه تحقیقات در قالب بیش از ۱۵۰۰ کتاب، رساله و مجله علمی و کسب افزون بر ۵۰۰ نشان و جایزه در جشنواره‌های معتبر اشاره کرد و این همه به تلاش مجموعه خانواده بزرگ پژوهشگاه حاصل آمده است.

اینک در بیست‌و نهمین بهار تأسیس پژوهشگاه گردهم آمده‌ایم تا ضمن بهره‌گیری از اندوخته‌های پیشین با نیرویی دوچندان، در مسیر برپایی آینده‌ای سرشار از تلاش مؤثر و آکنده از نشاط، تجدیدپیمان کنیم؛ و در لوای جشنواره‌ی علامه طباطبایی(ره) ، قدردان تلاش‌های بی‌شائبه‌ی اعضا این نهاد موثر و مقدس باشیم.

بدین‌منظور هیأت داوران جشنواره متشکل از جمعی از مدیران ارشد، در قالب دو کارگروه جوایز بخش علمی و بخش اجرایی مبتنی بر نظام ارزشیابی های سالانه همکاران در بخش اجرایی؛ و شاخص‌های انتخاب عضو هیأت علمی برتر جشنواره‌ (برگرفته از ایین نامه ارتقاء) به همه واحدهای علمی و اجرایی مأموریت داد تا ضمن بررسی و ارزیابی دقیق و کارشناسانه مجموع فعالیت‌های علمی و اجرایی در چهار سال اخیر، مبادرت به تعیین و پیشنهاد برترین‌های هر حوزه و رده نمایند. نهایتاً ماحصل ارزیابی‌های یاد شده در هر یک از کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی و تعیین واقع شد و در فرآیند بازبررسی در کارگروهی با حضور ریاست محترم به تایید رسید. اکنون جوایز جشنواره در چهار بخش علمی، اجرایی، بخشِ جنبی و کارِویژه (به انتخاب ریاست) سامان یافته است و ۲۲ برگزیده خود را شناخته است.

در پایان تأکید بر این نکته ضروری است که جشنواره علامه طباطبایی(ره) فعالیت چهار ساله‌ی اخیر علمی و اجرایی را به رقابت فراخوانده و بسا افرادی خدوم و اموری درخور توجه که شایسته تقدیر باشند، ولی احراز آن در این بازه زمانی برای هیات داوری ممکن نشد، یا در مقام رقابت و قیاس، در جایگاه منتخب نهایی قرار نگرفت؛ شرط سابقه مستمر همکاری؛ شرط گذشت زمان معتنابه از تصدی جایگاه شغلی فعلی؛ شرط عدم انتخاب در دوره‌ی گذشته، و ترجیح عدم انتخاب در ادوار اخیر جشنواره، باعث عدم انتخاب برخی بزرگواران در جایگاه منتخب نهایی شد؛ امید داریم در دوره‌های بعدی جشنواره، عملکرد ایشان در معرض بررسی و انتخاب قرار گیرد.
گفتنی است در جشنواره یازدهم و در بخش علمی حجج اسلام و آقایان حمیدرضا شاکرین؛ عبدالحمید واسطی؛ سید کاظم سیدباقری و سید حسین میرمعزی؛ حائز رتبه برگزیده و حسین عشاقی و دکتر محمود مهام؛ حائز رتبه شایسته تقدیر شناخته شدند. همچنین در این بخش آیت الله ابوالقاسم علیدوست، حجت الاسلام محمدجواد رودگر و دکتر مهدی جمشیدی نیز به عنوان نامزد دریافت لوح افتخار معرفی شده بودند.

در بخش مقاله برتر دانشنامه‌ای؛ به قلم عضو هیات علمی پژوهشگاه حجت الاسلام سعید داوودی برای نگارش مقاله «طلاق» از گروه حقوق خصوصی حائز رتبه برگزیده شد. همچنین در این بخش حجج اسلام محمد حسنی برای نگارش مقاله از گروه حقوق جزا و عبدالکریم بهجت پور نیز برای نگارش مقاله «تفسیر تنزیلی» از گروه حول القرآن نامزد دریافت لوح افتخار جشنواره یازدهم بودند.

در بخش اثر پژوهشی برتر حوزه جوان؛ به قلم عضو پژوهشگاه دکتر محمدرضا سنگری برای نگارش اثر ارزشمند قلم های قد بلند لوح افتخار اثر برگزیده را دریافت کرد. همچنین در این بخش کتاب برهان نظم و چالش های الحاد مدرن؛ به قلم حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا شاکرین، کتاب  کم‍پ ترک گناه؛ به قلم حجت الاسلام و المسلمین فرج الله هدایت نیا و کتاب سربازان فرمان ده؛ جناب آقای مهدی جمشیدی نیز نامزد دریافت لوح افتخار اعلام شدند.

و اما از همکاران اجرایی در چهار رده سازمانی تجلیل شد. در بخش همکار برتر در رده کارمندان و کارشناسان آقایان حسن مؤمن آبادی، اصغر رضایی، محمود کولیوند و حسن احمدپور برگزیده شدند. همچنین در این بخش آقایان داوود کاشفی، امین دیبازر، علی صفری،‌ محمدعلی یوسفی و محمدصادق نبی زاده نیز نامزد دریافت لوح افتخار بودند.

در بخش همکار برتر در رده مدیران میانی (شامل مدیران گروههای علمی  و مسئولین مراکز علمی پنجگانه وابسته (رشد، قطب، پیشرفت، مجازی و افق)، مدیران میانی ستادی در پژوهشگاه و موسسات تابعه حجت الاسلام محمدباقر پورامینی،‌ سیدمحمد عظیمی، عطاءالله باباپور و دکتر احمد مهدی زاده برگزیده شدند. همچنین مهدی رحیمی گیلانی،‌ حجت الاسلام سعید داودی و دکتر محمدرضا سنگری نیز در این بخش نامزد دریافت لوح افتخار بودند.

در بخش همکار برتر در رده روسای ادارات و کارشناسان مسئول (روسای ادارات و معاونین مدیران، و کارشناس مسئول) آقایان محمدمهدی نجفی به عنوان رییس اداره برتر و مهدی روحانی نیز به عنوان کارشناس مسئول برتر معرفی شدند. همچنین در این بخش آقایان مصطفی علیخانی و امیر اشلافی نیز نامزد دریافت جایزه بودند.

در بخش همکار برتر در رده مدیران ارشد و مدیران مراکز تابعه ( شامل معاونان، روسای پژوهشکده ها و روسای موسسات تابعه، رئیس حوزه ریاست، مشاوران رییس) به انتخاب ریاست پژوهشگاه دکتر مهدی رمضانی چابک برگزیده شد. همچنین در این بخش آقایان امین کمالوندی، علی رمضانی،‌دکتر مهدی عباس زاده و حجت الاسلام و المسلمین محمد عرب صالحی نیز نامزد دریافت لوح افتخار جشنواره یازدهم بودند.

و اما در بخش جنبی یازدهمین جشنواره علامه طباطبایی(ره) دکتر مهدی جمشیدی از سوی اداره روابط عمومی پژوهشگاه به عنوان عضو برتر در حوزه فعالیت های رسانشی انتخاب شد. همچنین حجج اسلام سیدسجاد ایزدهی و محمد ملک زاده نیز نامزد دریافت جایزه بودند. در بخش همکار برتر در امر همکاری‌ها (توسعه منابع تحقیقات و طرح های علمی) مهدی رحیمی گیلانی برگزیده شد در حالی که علی رمضانی دیگر نامزد دریافت این جایزه بود.

همچنین جایزه ویژه اهدایی ریاست، برای کارویژه پژوهشگاه به آقای علی رمضانی مشاورت طراحی و برنامه ریزی برای ارتقاء نظام برنامه ریزی و نظارت؛ و پیگیری امر تحول در بخش های مختلف سازمان و مراکز وابسته؛ و عهده گیری شائقانه ماموریت های مختلف محوله تعلق گرفت. همچنین در این بخش مدیریت سرمایه انسانی، رفاهی و پشتیبانی؛ (آقای اسلام متقی)؛ بابت نظم بخشی و استاندارسازی امور نیروی انسانی؛ حاکم کردن آیین نامه های اداری استخدامی کشوری و داخلی،  تسویه دیون، و… مدیریت امور مالی؛ (آقایان حسین احمدوند – محمد سلیمی )؛ برای ارتقا نظام و توانمندی های مالی پژوهشگاه و تلاش در توسعه درآمدهای عمومی و غیرعمومی، مرکز توسعه فناوری اطلاعات؛ (آقایان مهندس سیدعلی شجاعی – ابوالفضل محمدی )/ بابت نگهداری بهینه سطح و سامانه های سخت افزاری و نرم افزاری، و ارتقا توانمندی های حوزه ای‌تی پژوهشگاه علیرغم محذوریت‌ها؛ اجرای سامانه جامع و … کانون اندیشه جوان؛ (جمعی از مدیران عامل حال و گذشته؛ و روسای مدیره آن) بابت تلاش در ایجاد تحول در بخش جوان پژوهشگاه، روابط عمومی و ارتباطات؛ (آقایان محمدمهدی نجفی-مهدی رمضانی چابک-علی رمضانی و سایر کارشناسان کوشای این بخش ) برای ارتقا چشمگیر امر رسانش و اطلاع رسانی پژوهشگاه، مدیریت برنامه ریزی و ارزشیابی امور پژوهشی و آموزشی؛ (آقایان سیدمحمد عظیمی – محسن ردادای و سایر کارشناسان کوشای این بخش)/ بابت سامانه جامع، تسویه دیون، نظم بخشی و ارتقاء امور هیات علمی و… و بخش همکاری‌ها؛ (آقایان مهدی رمضانی چابک – مصطفی علیخانی –شهاب ارجمند-امین کمالوندی )؛ بابت تلاش در جهت تسهیل امر همکاری ها؛ و توسعه کمی و کیفی آن مستحق دریافت جایزه ویژه ریاست بودند.

همچنین در یازدهمین جشنواره علامه طباطبایی(ره) از دو دهه خدمات ارزشمند اجرایی مهندس سیدعلی شجاعی رییس مرکز برنامه ریزی و توسعه فناوری پژوهشگاه نیز تقدیر شد.

در پایان لازم به ذکر است از حجج اسلام و آقایان محمدحسن قدردان قراملکی ؛ مفتخر به کسب رتبه استادی، سید سجاد ایزدهی ؛ مفتخر به کسب رتبه استادی، قاسم ترخان؛ مفتخر به کسب رتبه دانشیاری، فرج الله هدایت‌نیا ؛ مفتخر به کسب رتبه دانشیاری و دکتر مهدی عباس‌زاده ؛ مفتخر به کسب رتبه دانشیاری نیز با اهداء شال یادبود و لوح افتخار تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از فرزندان ممتاز همکاران پژوهشگاه و برگزیدگان جشنواره های ملی نیز با اهداء لوح و هدیه نقدی تجلیل به عمل آمد.

اجرای سرود شورانگیز سلام فرمانده با حضور پرشور فرزندان همکاران پژوهشگاه از دیگر بخش های جشنواره یازدهم بود که شکوه مراسم را دوچندان کرد.