کتاب الهیات سایبر اثر حجت‌الاسلام قائمی‌نیا رونمایی شد

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به همت قطب علمی فلسفه دین اسلامی و با همکاری کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، آیین رونمایی از کتاب “الهیات سایبر” با حضور و سخنرانی آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، و حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا قائمی‌نیا (مولف کتاب) صبح امروز دوشنبه ۱۵ آذرماه در تالار علامه جعفری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رییس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این آیین گفت: دوره کنونی حیات بشر سرشار از نوآوری است و این مهم از خصوصیات فضای سایبری است که باید در فراگیری آن کوشید و پیش بینی می شود این موج ایجاد شده حاصل از فضای سایبری همچنان توسعه یابد چرا که فضای مجازی و سایبر همه سطوح و رویدادهای زندگی انسان را تحت تاثیر قرار داده و آینده بشر را متحول خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه عنوان کرد: کتاب الهیات سایبر حاصل یک عمر کار و مشقت نویسنده آن است که باید از آنها حمایت شود چرا که این کتاب به موضوعات جدیدی می پردازد و انسان پس از فهم این مباحث باید ساعت ها مطالعه و تفکر کند تا بتواند چنین کتابی را تولید کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا قائمی‌نیا گفت: به فضای سایبر نباید ساده نگاه کرد چرا که ابعاد مختلف زندگی بشر را طی نموده و جا دارد که در قبال آن تامل کنیم و نسبت خودمان با سایبر را مشخص و اثرات آن را بر فکر و سبک زندگی بشر بشناسیم.

نویسنده کتاب الهیات سایبر عنوان کرد: یکی از مهمترین هدف های من از نگارش این کتاب این است که مردم به سایبر به عنوان ابزار ساده نگاه نکنند. بر همین اساس اصل ایده این اثر در سال ۱۳۹۵ شکل گرفت اما اکنون با حجم گسترده ای از ترجمه علوم شناختی، سایبری و هوش مصنوعی مواجه هستیم که باید نسبت به آنها رویکرد انتقادی داشت.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از کتاب “الهیات سایبر” اثر حجت‌الاسلام علیرضا قائمی‌نیا رونمایی شد.