اهتمام مسئولان در حل مشکلات اقتصادی نباید باعث کم توجهی به فرهنگ شود

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین علی ذوعلم عضو شورای علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه در گفتگو با شبستان در قم با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب چند سال پیش بر این نکته مهم تأکید فرمودند که “فرهنگ از اقتصاد مهم تر است” و توجه به عمق این کلام نشان می دهد که رسیدگی به مباحث فرهنگی باید جزو اولویت های مسئولان در اداره امور کشور باشد.

عضو شورای علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه افزود: البته باید توجه داشت که اقتصاد و فرهنگ بر یکدیگر تاثیر و تأثر متقابلی دارند، اما با این وجود، فرهنگ به معنای عام کلمه از جایگاه والاتر و اساسی تری برخوردار است، چرا که زیربنای همه مسایل سیاسی، اقتصادی،‌اجتماعی، علمی و …، فرهنگ است.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: ریشه بسیاری از تحولات در جامعه ، فرهنگ است و جامعه ای که به مباحث و مسایل فرهنگی بی توجه و کم توجه باشد، قطعاً دچار مشکلات جدی می شود و نمی تواند به اهداف از پیش تعیین شده نائل شود.

عضو شورای علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه افزود: از دولت سیزدهم انتظار می رود که با رویکرد مردمی و روحیه انقلابی و جهادی به مباحث فرهنگی ورود پیدا کرده و با هدفمندی و کار و تلاش خستگی ناپذیر ، معضلات فرهنگی جامعه را چاره اندیشی نماید.

وی بیان داشت: آن چه ضرورت دارد این است که اهتمام مسئولان به مسایل اقتصادی و حل مشکلات مردم در این زمینه که از ضروری ترین کارها هم به شمار می رود، نباید باعث کم توجهی و یا بی توجهی به حوزه فرهنگ و امور مربوط به آن شود.