یتیم نوازی و رسیدگی به حال فقرا، عمل به آموزه‌های قرآن و عترت است

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ملک‌زاده عضو هیات علمی گروه سیاست پژوهشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) و نیز گرامیداشت فرارسیدن هفته اکرام ایتام و اطعام نیازمندان ابراز داشت: بی شک عمل به محتوا و مضامین قرآن و عترت یک وظیفه شرعی است و یکی از این محتواهای بسیار مورد تاکید همین رسیدگی به حال ایتام و فقرا و مستمندان جامعه است.

وی افزود: ما به عنوان کسی که مطیع امر الهی و آموزه های وحیانی هستیم می بایست به این امر دینی و وجدانی که زمینه ساز خوشحالی بسیاری از انسان های بینوا و مستضعف است، به طور جدی اهتمام بورزیم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: طبعاً در این بین، اغنیا و ثروتمندان که از مواهب مادی بیشتری بهره مند هستند باید به این امر توجه بیشتری نمایند و البته هر کسی در حد وسع مالی اش باید به این تکلیف دینی عمل کند.

وی یادآور شد: آیات فراوانی در قرآن مجید در این راستا نازل شده، ضمن آن که روایات فراوانی از ناحیه ائمه اطهار(ع) به دست ما رسیده که باید به آن ها عمل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ملک زاده همچنین اظهار داشت: آن چه از سیره و زندگانی امام حسن مجتبی(ع) الگو می گیریم این است که اولاً نسبت به شرایط و تحولات جامعه به خصوص در زمینه یاری افراد مظلوم و مستمند و نیز رسیدگی به حال ایتام جدیت و حساسیت لازم را داشته باشیم و ثانیا هم این که در دفاع از دین خدا و نشر ارزش های الهی از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.