زمان فروپاشی امپراتوری پوشالی آمریکا فرا رسیده است!

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیت الله علی اکبر رشاد رییس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رییس شورای مدیریتی حوزه های علمیه استان تهران در ابتدای درس خارج خود با محکوم کردن رفتار ضدبشری آمریکا، این امپراتوری ظالم را رو به افول دانست.
آیت الله علی اکبر رشاد با اشاره به تحولات اخیر آمریکا گفت: فجایع بزرگی طی چند روز اخیر در کشور آمریکا در حال وقوع است؛ گرچه بعضی می خواهند این جنایات را در حد خشونت پلیسی فرو بکاهند و بگویند که پلیس آمریکا خشونت کرده ولی واقعیت امر این است که این ماهیت دولت آمریکاست؛ دولت آمریکا ماهیتاً غاصب و غارتگر و خشونت گر و جنایتکار است! در خارج از سرزمین آمریکا که دیگر پلیس آمریکا حضور ندارد! این همه خشونت، این همه غصب و غارت، جنایت و قتل، به دست ارتش آمریکا که نماد قدرت آمریکایی است تحقق پیدا می‌کند و طی روزهای اخیر هم که رئیس جمهور آمریکا دستور داد ارتش به خیابان‌ها بیاید و با ارتش، مردم خودشان را سرکوب می کنند، آمریکا آنچه را که در خیابان‌های شهرهای خود مرتکب می شود صد چندان بدتر را در سایر کشورها طی این عمر پلشت و پست خود مرتکب شده‌ است.
وی افزود: انسان صحنه های فجیعی را مشاهده می کند، به رغم محدودیت های خبری که ایجاد کرده‌اند و مشکلاتی که برای انعکاس اخبار در جریان و جریانات داخلی آمریکا پدید آمده و اجازه نمی‌دهند اخبار به بیرون درز پیدا کند اما برخی صحنه ها که از قتل سیاه پوست مظلوم پخش می شود بسیار دلخراش و جانگداز است؛ وقتی انسان صحنه قتل را که با آن وضع فجیع و بی رحمانه اتفاق می‌افتد می بیند اشک در چشمانش حدقه می‌زند و بارها از دیدن این صحنه حال انفعال به من دست داده است. در خیابان ها ضرب و شتم می کنند، نوزاد شیرخوار را از بغل مادر روی زمین می‌اندازند و مادر را کتک می‌زنند و شگفت آور این است، کشوری که در دنیا به دروغ و فریب، به بهانه دفاع از حقوق بشر لشکرکشی می‌کند و ده‌ها هزار و بیش از آن را در کشورهای مختلف به قتل می رساند و در حالی که یک قاچاق فروش و یک قاتل اعدام می شود فریاد وا دریغا و فریاد حقوق بشری کشورهای غربی گوش فلک را کر می کند، در این دو هفته که از جنایات آمریکا می‌گذرد یکی از سران کشورهای فرانسه، انگلستان، آلمان و دیگر همپیمان های آنها که همواره دم از حقوق بشر می‌زنند حتی کمترین اعتراضی به این همه جنایت و فاجعه نداشته اند و بلکه برخی غیرمستقیم این جنایات را توجیه و تایید نیز می‌کنند. صدراعظم آلمان گفته است که ما با رییس جمهور منتخب همکاری می کنیم و می خواهیم که سعی کنند با هم متحد شوند و احیاناً حق را به جانب ترامپ می‌دهد که ارتش را به خیابان ها کشانده است، این بدین معناست که به نحوی ضمنی این جنایات و فجایع را تایید می‌کنند.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به درماندگی اخیر آمریکا در مدیریت ویروس کرونا گفت: آمریکایی که ادعای ابرقدرتی جهان را داشت در مقابل عوامل طبیعی عادی مثل شیوع کروناویروس درمانده شد. بیشترین کشته در سراسر جهان متعلق به این کشور مدعی است، بیشترین مورد ابتلاء مربوط به این کشور پر ادعاست و کار آمریکا و بعضی از کشورهای غربی در این حادثه طبیعی به راهزنی و زورگیری و ماسک دزدی کشید! امروز هم در مقابل تظاهرات یک مشت رنگین پوست که نوعاً فقیر هستند درمانده شده تا جایی که ارتش را به خیابان ها کشانده است! این آقای رئیس جمهوری که می گفت من دور آمریکا برای حفاظت از آمریکایی‌ها در مقابل غیرآمریکایی ها دیوار می کشم، روز جمعه دور کاخ سفید برای حفاظت از کاخ سفید در مقابل آمریکایی‌ها دیوار کشید! این است ابرقدرتی این مدعیان! این ها همه نشانه های زوال این امپراطوری پر ادعا و پرطمطراق است، البته نه از آن جهت که عده ای در خیابان‌ها ریختند و ارتش و پلیس آمریکا با آنها مقابله می‌کند این تازه یکی از مظاهر و ظواهر افت و افول و زوال و انحطاط قدرت آمریکایی است.
وی رفتار ضدبشری آمریکا را بزرگترین دلیل افول این قدرت پوشالی دانست و تصریح داشت: بالاترین و بهترین دلیل، رفتار ضد بشری و ضد اخلاقی و در واقع انحطاط اخلاقی و انحطاط حقوقی آمریکا دلیل اصلی فرا رسیدن دوره فروپاشی این قدرت به حساب می‌آید؛ زورگویی و زورگیری نشانه هبوط و سقوط این قدرت پوشالی است! اینکه در مقابل یک قدرت نوظهور نمی‌تواند کمترین عکس العملی از خود نشان دهد نشانه زوال و انحطاط آمریکا است. عین الاسد به آن شکل موشک باران می‌شود و حتی جرات نمی‌کنند آمار کشته‌ها را به درستی اعلام کنند و مجبور می‌شوند به دروغگویی های آشکار و سفیهانه مانند اینکه فقط عده‌ای دچار مختصر ضربه مغزی شده اند! با همه تهدیداتی که می کنند، پنج کشتی غول‌پیکر ایرانی حرکت می کند و هزاران کیلومتر را در مقابل دوربین های آنها و جلوی نیروهای نظامی آنها رزمایش می‌کند و رژه می‌رود و از این سمت عالم به آن سمت عالم مواد سوختی منتقل می‌کند و به آنها اعلام می کنند که اگر کمترین خطایی کنید، دست از پا خطا کنید و تعرضی کنید پاسخ سنگین دریافت خواهید کرد و جرئت مقابله نمی کنند! کی در گذشته آمریکا اینچنین دچار ضعف و فتور و ترس و احتیاط شده بود؟ این نشانه افول قدرت آمریکایی است.
وی در پایان گفت: در داخل کشورمان متاسفانه بعضی اندک شمار که به بزک کردن سیمای زمخت و وحشی آمریکا مشغول هستند حتی در این شرایط سعی می کنند این جنایت‌ها را توجیه کنند و این تاسف آور است و تاسف آور تر اینکه گاه بعضی مسئولین ما هم بد سلیقه می‌کنند یا احیاناً سوء نیت دارند که برخی رفتارها را در این شرایط مرتکب می‌شوند که به نفع آمریکا تمام می‌شود از جمله همین آزادسازی آقای مایک وایت افسر نیروی دریایی آمریکا در این شرایطی که ترامپ سخت تحت فشار هست و در انزوا قرار گرفته با آزاد کردن این جاسوس به هر بهانه‌ای به داد ترامپ می‌رسند که ترامپ هم دستپاچه طی یک روز دو سه بار توییت می‌زند و از مسئولین ما تشکر می‌کند و امیدوار می‌شود به سازش و تسلیم و شعار می‌دهد که من پیروز خواهم شد یعنی آزادسازی فرد را چراغ سبز تلقی می‌کند برای نزدیک شدن به خود و این را نشانه ای می داند که ما نرمش نشان می‌دهیم و به سمت سازش پیش می رویم و اگر به سمت سازش پیش برویم او پیروز خواهد شد و این را صریحاً در توییت خود شعار می‌دهد!
آیت الله رشاد با محکوم کردن وقایع اخیر کشور آمریکا گفت: آنچه که امروز در خیابان های شهرهای گوناگون آمریکا و ایالت های مختلف این کشور اتفاق می افتد مایه تاسف و تاثر است و گویی حقوق فقط حقوق سفیدپوستان آمریکایی و غربی است و بقیه انسان ها یا انسان نیستند یا فاقد حقوق انسانی هستند و این فجایع بسیار بسیار تاثر انگیز و تاسف بار است و امیدواریم که خداوند متعال بشریت را از چنگال این دژخیمان وحشی نجات دهد!