پژوهشگاه در پی اتخاذ ارتباط راهبردی با دانشگاه‌های روسی

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، اداره تعاملات علمی و بین‌المللی پژوهشگاه در راستای ارتباط با محیط بین‌الملل و برقراری ارتباط استراتژیک با کشور روسیه، در هفته گذشته، جلسه همکاری میان دانشگاه فدرال اورال روسیه و پژوهشگاه را با هدایت دکتر محمدی؛ شتاب‌دهنده علمی بین‌الملل خود در کشور روسیه را برگزار نمود.
این نشست که با حضور دکتر عباس‌زاده؛ معاونت پژوهشی پژوهشگاه، دکتر قائمی‌نیا؛ مدیر قطب فلسفه دین، مسئول تعاملات علمی پژوهشگاه و از سوی طرف روسی با حضور پروفسور کوزمین؛ سردبیر مجله شرق‌شناسی و رئیس اسبق دانشکده شرق‌شناسی، خانم دکتر گلنارا؛ رئیس دانشکده شرق‌شناسی، دکتر آنتوشین، عضو هیئت‌علمی دانشکده مزبور و همچنین آقای دکتر محمدی برگزار شد، دو طرف به توافقاتی مطابق محورهای ذیل، برای همکاری مشترک دست یافتند.
۱٫ کارآموزی پژوهشی ویژه دانشجویان روس
۲٫ راه‌اندازی دوره‌های تابستانه برای اعضای روسی و ایرانی
۳٫ نگارش مقالات و تحقیقات مشترک
۴٫ نگارش مقالات برای مجلات علوم انسانی دو طرف
۵٫ عضویت در هیئت‌تحریریه و هیئت داوری مجلات علوم انسانی دو طرف
۶٫ تبادل استاد
۷٫ برگزاری نشست علمی به صورت مجازی
۸٫ کارورزی زبان فارسی ویژه دانشجویان روسی در ایران و یا در روسیه
۹٫ کارورزی زبان روسی ویژه اعضای علمی پژوهشگاه در ایران و یا در روسیه
۱۰٫ برگزاری جلسه در سطح رؤسای دانشگاه و پژوهشگاه
به عنوان گام اول اجرایی‌سازی همکاری نیز مقرر شد: در کنار پیگیری جهت انعقاد تفاهم‌نامه میان دو طرف، تعداد دو تا سه مقاله از سوی طرف ایرانی جهت چاپ در مجله بین‌المللی شرق‌شناسی برای طرف روسی ارسال شود. همچنین برگزاری جلسه علمی با موضوع سیاست‌های بین المللی روسیه در ایران با محوریت گروه سیاست پژوهشگاه و ارائه دکتر آنتوشین، پیگیری شود.
در پایان جلسه نیز مقرر شد؛ شتاب‌دهنده پژوهشگاه در کشور روسیه به عنوان نماینده طرف روسی و مسئول تعاملات علمی و بین‌المللی پژوهشگاه به عنوان نماینده طرف ایرانی، محورهای توافق‌شده را تا رسیدن به نتیجه، تدبیر کنند.