همایش ملی المیزان با سخنرانی آیت الله جوادی آملی در قم برگزار می‌شود

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، همایش ملی المیزان و علوم انسانی اسلامی با مشارکت انجمن علمی تحول علوم انسانی و سخنرانی آیت الله العظمی علامه جوادی آملی چهارشنبه شب ۲۳ آبان ماه جاری در قم برگزار می شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدعلی اسدی‌نسب دبیر علمی این همایش صبح امروز با اعلام این خبر گفت: همزمان با سی وهفتمین سالروز ارتحال مفسر کبیر قرآن حضرت آیت‌الله علامه محمدحسین طباطبایی(قدس سره) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با همکاری دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) اقدام به برگزاری این همایش ملی خواهد نمود.
وی گفت: افاضه مفسر قرآن و مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، سخنرانی آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و ارائه مقالات برگزیده توسط اساتید حوزه و دانشگاه از برنامه های روز برگزاری همایش خواهد بود.
حجت‌الاسلام اسدی‌نسب با اشاره به فراخوان مقاله برای برگزاری همایش گفت: در حدود ۱۰۰ مقاله علمی به دبیرخانه همایش ارسال شده که ۳۲ عنوان پس از ارزیابی‌های متعدد مورد پذیرش قرار گرفته است و برخی مقالات نیز توسط تعدادی از اساتید در روز برگزاری همایش ارائه خواهد شد، رونمایی از مجموعه مقالات الیمزان و علوم انسانی اسلامی نیز از دیگر برنامه های این همایش ملی خواهد بود.
دبیر علمی این همایش خاطر نشان کرد: این همایش روز ۲۱ آبان ماه به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) در تهران برگزار می شود همچنین تمهیداتی برای برگزاری همایش در برخی مراکز دیگر اندیشیده شده است.

گفتنی است بخش قم همایش ملی المیزان و علوم انسانی اسلامی چهارشنبه شب ۲۳ آبان ماه ۹۷ بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در محل دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) به آدرس قم، خیابان صفائیه، کوچه ۲۱ برگزار می‌شود.