مراسم معارفه معاون جدید پژوهشی و مدیران پژوهشگاه برگزار شد

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مراسم معارفه معاونان و مدیران پژوهشگاه روز شنبه مورخ ۳۰ دی‌ماه جاری در شهر مقدس قم برگزار شد.

در این مراسم که با سخنرانی آیت‌الله علی‌اکبر رشاد موسس و رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آغاز شد، دکتر محمود حکمت‌نیا به عنوان مدیر مرکز رشد علوم انسانی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابوالقاسم مقیمی حاجی به عنوان مشاور ریاست پژوهشگاه در امور حوزه‌های علمیه، دکتر مهدی عباس‌زاده به عنوان معاون پژوهشی- آموزشی و آقای حامد رشاد به عنوان سرپرست حوزه ریاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی معرفی شدند.

آیت‌الله رشاد در این مراسم گفت: جهد علمی و قرار گرفتن در معرکه مدیریت تولید علم در پژوهشگاه، طی ده سال گذشته تصدی معاونت، از دکتر حکمت نیا انسانی منحصر به فرد ساخته است.

وی افزود: دانشمندی، اندیشمندی و انقلابی عمل کردن در عرصه تولید علم سه شاخصه مهم اعضای هیات علمی در طرح تحول معاونت پژوهشی در دوره تصدی دکتر عباس‌زاده خواهد بود.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: جناب آقای مقیمی از عناصر مدیریتی خوشفکر و فاضل مجموعه و نقاد و نواندیش، خصوصا در حوزه‌های فقهی اصولی می‌باشند.

در این نشست دکتر مهدی عباس‌زاده معاون امور پژوهشی آموزشی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: پژوهشگاه باید در انتخاب موضوعات پژوهشی لحظه شناس بوده و متناسب با نیاز اکنون نظام قدم بردارد. طرح تحول معاونت، ذیل طرح کلان تحول پژوهشگاه، در شانزده محور تنظیم شده است که رئوس رویکردها و برنامه‌های ارتقای معاونت پژوهشی قلمداد می‌شود.

در ادامه این مراسم جناب حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی مشاور ریاست پژوهشگاه در امور حوزوی گفت: با توجه به ظرفیت‌های بسیاری که در حوزه علمیه و مراکز وابسته به آن وجود دارد و از سوی دیگر با عنایت به ظرفیت بالای پژوهشگاه و اعضای هیات علمی فرهیخته‌ی آن، تحکیم ارتباط میان حوزه و نهادهای آن با پژوهشگاه ضروری است، تا گامی باشد برای حضور علمی بیشتر پژوهشگاه در بدنه حوزه و استفاده از ظرفیت‌های آن برای اثربخشی بیشتر.

مراسم معارفه معاونین و مدیران ارشد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با حضور مدیران، اعضای علمی و اجرایی پژوهشگاه روز شنبه مورخ ۳۰ دی‌ماه جاری در سالن معرفت پژوهشگاه دفتر قم برگزار شد.