چهارمین جشنواره بین المللی “امام علی(ع) پژوهان”

 به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، چهارمین دوره جشنواره بین المللی امام علی پژوهان صبح روز دوشنبه مورخ ۲۹ شهریور ماه با حضور حضرات آیات رشاد و ری شهری و نیز حضور تعدادی از اندیشمندان کشور های هندوستان، ارمنستان، عراق، لبنان، آذربایجان، افغانستان و نیجریه و برخی محققان داخلی، در محل پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مرکز تحقیقات امام علی(ع) برای تجلیل از برخی محققین عرصه ی امام علی پژوهی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر حسینعلی قبادی رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و رییس جشنواره و دکتر محمود جنیدی جعفری دبیر علمی جشنواره و رییس مرکز تحقیقات امام علی(ع) به ایراد سخنرانی پرداختند.

سخنران بعدی این جشنواره آیت الله علی اکبر رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رییس شورای حوزه های علمیه استان تهران و برگزیده چهارمین جشنواره بین المللی امام علی پژوهان برای اثر ارزشمند دانشنامه امام علی(ع) بود که پس از پخش نماهنگ معرفی این اثر ارزشمند، این سخنرانی به انجام رسید و با اهدای لوح تقدیر، از زحمات علمی ایشان تقدیر به عمل آمد.

پرفسور افتخار حسین عارف، رییس موسسه فرهنگی اکو از کشور پاکستان دیگر سخنران این جشنواره بود و در بخش دیگر فعالیت های این جشنواره، میزگرد «اندیشمندان امام علی پژوهان» در حوزه قفقاز و شبه قاره هند، برگزار شد که در این میزگرد پروفسور گارنیک آساطوریان استاد دانشگاه ایروان، پروفسور خسرو قاسم استاد دانشگاه علی الیگری از کشور هندوستان، استاد رامین داداش اوف از آذربایجان و دکتر ویکتوریا آرک لوا استاد دانشگاه اسلوونی حضور داشتند. 

در ادامه این مراسم از تارنمای «بانک اطلاعاتی امام علی پژوهان» رونمایی شد و میزگرد اندیشمندان امام علی پژوه داخلی با حضور دکتر سید علاء الدین شاهرخی از دانشگاه لرستان، دکتر فاطمه احمدی استاد حوزه و دانشگاه، دکتر ناصر الهی معاون پژوهشی دانشگاه مفید تشکیل شد.

 آخرین میزگرد این جشنواره نیز با عنوان «اندیشمندان امام علی(ع) پژوه» با همکاری موسسه آموزش علوم انسانی جامعه المصطفی(ص) العالمیه با حضور استاد محمد البعاجی از کشور عراق و محمد ظاهر نصیری و محمد محسنی از کشور افغانستان برگزار شد.

آیت الله محمد محمدی ری شهری رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و دیگر برگزیده ویژه جشنواره امام علی پژوهان، در آخرین بخش از مراسم سخنرانی کرد.

لازم به ذکر است در این مراسم از حضرات آیات رشاد و ری شهری با تقدیم سپاسنامه ای به عنوان برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره بین المللی امام علی پژوهان تقدیر به عمل آمد.