همایش «محی الدین الهی قمشه‌‌ای، حکیم معرفت و محبت» برگزار می‌شود

به مناسبت روز جهانی فلسفه، همایش «محی الدین الهی قمشه ای، حکیم معرفت و محبت» با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی و سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه روز ۲۵ آبان ماه ۹۱ در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن غفاری مدیر گروه فلسفه و دبیر علمی این همایش صبح امروز ضمن اعلام این خبر، گفت: گروه فلسفه پژوهشگاه همه ساله در روز جهانی فلسفه، نسبت به بزرگداشت علمی و تجلیل از مقام شامخ یکی از فلاسفه و حکیمان برجسته جهان تشیع اقدام خواهد می کند که ۲۵ آبانماه سال جاری همایش محی الدین الهی قمشه ای، حکیم معرفت و محبت، در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در این راستا در سال های گذشته به تجلیل از بزرگانی چون علامه شعرانی، علامه رفیعی قزوینی، علامه طباطبایی و علامه جعفری پرداخته شد و امسال نیز تجلیل از مقام حکمی و معرفتی حکیم فرزانه محی الدین الهی قمشه ای در دستور کار این همایش قرار گرفت.
حجت الاسلام و المسلمین غفاری افزود: در این همایش علاوه بر استفاده از سخنان  حجج اسلام آقایان علی اکبر رشاد، سید حسن مصطفوی، غلامرضا فیاضی، علی زمانی قمشه ای و حسین عشاقی به عنوان سخنران همایش، از کتاب مجموعه مقالات «محی الدین الهی قمشه ای، حکیم معرفت و محبت»  رونمایی خواهد شد.
لازم به ذکر است همایش «محی الدین الهی قمشه ای، حکیم معرفت و محبت»  روز پنج شنبه ۲۵ آبان ماه سال جاری از ساعت ۹ تا ۱۲ با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان، دانش پژوهان و اصحاب رسانه و مطبوعات در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دفتر قم برگزار خواهد شد.