بقای اسلام و آموزه های دینی مرهون مجاهدت مظلومانه حضرت زهرا(س) است

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تسلیت ایام شهادت مظلومانه صدیقه کبری، حضرت زهرا(س) گفت: مکتب فاطمه زهرا(س) بیشترین نقش و تأثیر را در راستای حفظ اسلام و دفاع از آموزه های دینی و به خصوص امر ولایت داشته است.

عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه با بیان اینکه بقای اسلام و آموزه های دینی مرهون مجاهدت مظلومانه حضرت زهرا(س) است افزود: آن چه مسلم است و بزرگان ما بر آن تصریح داشته اند این که بقای اسلام و تشیع به برکت وجود صدیقه کبری(س) و دفاع جانانه ایشان از ولایت است چه آن که اگر ایشان نبود امروز خبری از اسلام هم نبود.

وی با بیان این که آثار و برکات نهضت و مکتب فاطمی در طول قرون مختلف قابل مشاهده است، گفت: فرزندان حضرت فاطمه (س) در طول تاریخ همواره در برابر جریان انحراف و ظلم ایستاده اند و از حقانیت مکتب قرآن و اهل بیت(ع) دفاع کرده اند و امروز ما به عنوان شیعیان و محبین آن ها موظف به ادامه این راه نورانی هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین ملک زاده ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی ها حقیقتاً پرورش یافته مکتب زهرای مرضیه هستند و این شهدا راهی را به ما نشان دادند که آغازگر آن در مسیر دفاع از ولایت حضرت فاطمه (س) بودند.

وی همچنین گفت: وجود مقدس ام ابیها (س) خود بزرگترین الگوی شناخت ولایت و اطاعت از آن است و کسانی که مدعی پیروی از راه و مرام و سیره حضرت زهرا(س) حقیقتاً باید از این الگوی بی نقص تبعیت کنند نه این که صرفاً در حرف و شعار دم از ولایت بزنند اما در جایی که لازم باشد، سستی و غفلت بورزند.