هم اندیشی امتداد کلام در جامعه برگزار شد

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به مناسبت هفته پژوهش هم اندیشی با موضوع “امتداد کلام در جامعه“ توسط مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی اسلامی با همکاری معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به صورت مجازی دوشنبه ۲۹ آذرماه سال جاری برگزار شد.

این هم اندیشی با حضور و ارائه حجج اسلام و المسلمین محمدصفر جبرئیلی، قاسم ترخان، مسلم محمدی و سیدسجاد ایزدهی دنبال شد.

گزارش مختصری از این نشست را در ادامه می خوانید:

ابتدا در آغاز جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین جبرئیلی در باره اهمیت وجایگاه امتدادکلام در جامعه با استناد به برخی نصوص روایی و  بیانات مقام معظم رهبری سخن گفتند و برضرورت آن تاکید کردند.

درادامه حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی براساس نیاز محوری و پرسش های موجود در جامعه بامحوریت انسان شناسانه به ضرورت امتدادکلام در جامعه و نقش آفرینی متکلمان و گرو های تخصصی  تاکید کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین قاسم ترخان با توجه به ابعاد اجتماعی کلام اسلامی به نقد مبانی فکری نظام جهانی پرداخت.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین سیدسجاد ایزدهی بر اهمیت وجایگاه کلام سیاسی به عنوان یکی از گرایش های اجتماعی کلام اجتماعی تاکید کردو توجه نگاه گستره به مخاطب ازمومنان صرف به اکثریت جامعه وشهروندان را یادآور شد و باید کلام ناظر به نیازهای جامعه در راستای ساخت جامعه مطلوب با کارویژه های  آن به فعلیت بیشتر برسد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جبرئیلی نیز بر نتایج و آثار مترتب بر امتداد کلام در جامعه از جمله خلوص و اجتناب از التقاط، تشخیص دردها و ارائه راه کارها، وحدت معنوی فرهنگ و ایدئولوژی و نفی و رد نگاه سکولاری به دین پرداخت.