با مسؤولان غرب گرا نمی توانیم بر مشکلات فائق آییم

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده، عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه، در گفت وگو با خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر عدم اعتماد مسؤولان به غرب گفت: دولتمردان دولت یازدهم و دوازدهم حل تمام مشکلات کشور را با نگاه به بیرون و مذاکره با غرب گره زده بودند.

حجت الاسلام ملک زاده بیان کرد: هیأت دولت یازدهم و دوازدهم بر این اعتقاد داشتند که تا مشکلات خود را با غربی ها حل و مذاکره نکنیم توان حل مشکلات داخلی را نخواهیم داشت، از این رو دولتمردان با این دید وارد مذاکرات برجام شدند.

عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در آن شرایط برای اینکه دولتمردان تجریه ای در مذاکرات با غرب به دست بیاورند و اتمام حجتی برای مسؤولان کشور شود، اجازه دادند تا دولتمردان وارد مذاکره شوند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند خوش بین به مذاکرات و برجام نیستم، افزود: دولتمردان با پایان مذاکرات به بی ثمر بودن مذاکرات برجام پی بردند و آنها متوجه زیاده خواهی غربی ها و امریکایی ها و بی نتیجه ماندن مذاکرات شدند.

حجت الاسلام ملک زاده بیان کرد: متأسفانه دولتمردان در قضیه ادعای بایدن برای بازگشت به برجام، دوباره به پای میز مذاکرات برجام روی آورند، اما بازهم این مذاکرات بی نتیجه ماند و در روزهای آخر دولت دوازدهم، همگان بدین نتیجه رسیدند که نمی توان با مذاکرات و برجام مشکلات کشور را حل کرد.

عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب بر همین اساس به دولتمردان تأکید کردند که هرگاه خواستیم با اعتماد به غرب مشکلات را حل کنیم به نتیجه نرسیدیم، اما هرگاه به توان داخلی اتکا کردیم توانستیم نتایج خوبی را کسب کنیم.

وی با بیان این که غربی ها به ویژه آمریکایی ها دشمنان نظام اسلامی هستند، افزود: هیچ زمانی استکبار جهانی به دنبال پیشرفت و توسعه برای ایران نخواهد بود و همواره در صدد ضربه زدن به نظام اسلامی هستند، از این رو مذاکره با دشمنان و غربی ها نتیجه مطلوبی برای کشور در برنخواهد داشت.

حجت الاسلام ملک زاده با بیان اینکه تا زمانی که نگاه غرب محوری بر مسؤولان حاکم باشد، نتیجه آن تشدید تحریم ها و افزایش مشکلات داخلی است، بیان کرد: اگر ما بخواهیم به نتیجه مطلوب در حل مشکلات کشور برسیم، باید سیاست خارجه انقلابی و دیپلماسی قوی در روابط بین المللی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هیچ زمانی با مسؤولان غرب گرا نخواهیم توانست بر مشکلات داخلی فائق آییم، افزود: رییس جمهور دولت سیزدهم باید اعضای هیأت دولت خود را از میان افرادی انتخاب کند که نگاه به بیرون و غرب نداشته باشند، زیرا دیدگاه غرب گرایی بازهم همان مشکلات دولت قبلی، معضلات شدید اقتصادی و تشدید تحریم ها را به دنبال خواهد داشت.