روحیه انقلابی دانشجویان، شتاب‌بخش کشور در عرصه علم و فناوری است

بی شک یکی از عوامل مهمی که شتاب‌بخش کشور در عرصه علم و فناوری است، روحیه انقلابی دانشجویان و تلاش خستگی ناپذیر آن ها در این مسیر است.

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد ملک‌زاده عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه در گفتگو با خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت شانزدهم آذرماه، روز دانشجو ابراز داشت: یکی از ویژگی ها و مؤلفه های دانشجوی مسلمان و انقلابی در کنار بحث بصیرتی و ایمانی و ارتقای امور اخلاقی، تلاش همه جانبه در مسیر کسب دانش و تولید علم است که اگر این مهم با روحیه انقلابی در هم آمیخته شود، قطعاً منجر به تحولات بسیار خوبی برای کشور خواهد شد.

وی افزود: دانشمندان هسته ای همچون شهید شهریاری ها، احمدی روشن ها و فخری زاده ها، هر چند که برای همه اقشار ملت، مایه افتخار و مباهات هستند اما به خصوص برای دانشجویان و اهل علم، الگو به شمار می روند و ان‌شاءالله که همه ما بتوانیم در راه و مسیر نورانی این شهدای والامقام به خوبی قدم برداشته و برای کشور و نظام اسلامی منشأ خیر و برکت باشیم.

عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه همچنین گفت: بی شک بخش مهمی از تحقق اهداف رشد و توسعه علمی کشور بر عهده دانشجویانی است که با تلاش و پویایی و نشاط خود باید بسترساز پیشرفت همه جانبه کشور در ابعاد گوناگون باشند.

وی خاطرنشان کرد: گرچه بر اساس تجربه چهل و دو ساله، دشمنان قسم خورده این نظام و انقلاب، نمی خواهند عزت و سربلندی ایران اسلامی را ببینند اما دانشجویان و دانشگاهیان انقلابی همپای دیگر اقشار جامعه نخواهند گذاشت که اهداف دشمن در این کشور به ثمر بنشیند که لازمه این امر، تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است که به خوبی در طول این سال ها مسیر راه را برای ما مشخص و ترسیم فرموده اند.