او برای خدمت به علم و دین، انقلاب و نظام اسلامی سر از پا نمی‌شناخت

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در پی ارتحال حجت الاسلام والمسلمین استاد سیدعباس موسویان عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پیام تسلیتی از سوی آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رئیس و موسس پژوهشگاه صادر شد.

متن پیام آیت الله رشاد بشرح زیراست:

انا لله و انا الیه راجعون

روح بلند حضرت استاد حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان (قدّس سرّه)، عضو هیات امنا و استاد تمام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و فقیه الإقتصاد برجسته‌ی کشور به ملکوت اعلی پیوست.

او برای خدمت به علم و دین، انقلاب و نظام اسلامی سر از پا نمی‌شناخت؛ عمر پربرکت خویش را طی سه دهه یکسره وقف نظریه‌پردازی، گرهگشایی معرفتی و کاربردی در عرصه‌ی اقتصاد اسلامی کرد.

استاد موسویان (قدّس سرّه) از اعضای رکنی پژوهشگاه و از مفاخر حوزه‌های علمیه قلمداد می‌شد. از او ده‌ها اثر علمی فاخر در قلمرو اقتصاد اسلامی برجای مانده است.

اشتیاق معرفت، شور خدمت، تواضع بی‌حد، اخلاص و بی‌ریائی، حقیقت‌جویی و حق‌پذیری، وقار و متانت، سلامت نفس و پرهیزگاری، خوشخویی و خوشرویی، نمونه‌ای از اوصاف و فضائل بی‌شمار این استاد خدوم و خلیق حوزه و دانشگاه بود. جزاه الله خیر جزاء المحسنین و حشره مع اولیائه المعصومین (ع).

این کمترین، رحلت این عالم فرزانه را به محضر مبارک رهبر فرهمند انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، همکاران سوگوارم در سنگرگاه پژوهشگاه و خانواده‌ی عزادار آن استاد بی‌بدیل تسلیت عرض کرده، از بارگاه باری برای آن فقید سعید رحمت و علوّ درجات و برای بازماندگان و شاگردان و دوستان و دوستداران او صبر و سلامت مسألت دارم.

علی اکبر رشاد

 ۱۹/ ۵/ ۱۳۹۹