تجلیل از رهگذر ادبیات ایران

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیین تقدیر و تشکر از خدمات ارزشمند استاد محمدرضا سرشار از سوی گروه ادبیات اندیشه پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه با حضور دکتر محمدرضا سرشار، آقای امین کمالوندی معاونت اداری مالی پژوهشگاه، دکتر فرشاد مهدی‌پور رییس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی، دکتر محمدرضا سنگری مدیر گروه ادبیات اندیشه و دکتر مهدی رمضانی چابک رییس حوزه ریاست پژوهشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آقای امین کمالوندی معاونت اداری مالی پژوهشگاه با تشکر از حضور استاد سرشار گفت: به عنوان فردی که روزی مخاطب قصه‌های ظهر جمعه شما بود باعث افتخار خود می‌دانم که طبق فرمایشات آیت‌الله رشاد بر آن شدیم تابا حضور مدیران پژوهشگاه از زحمات همیشگی شما برای مجموعه پژوهشگاه، تشکر و تقدیر به عمل آوریم.

دکتر محمدرضا سنگری مدیر گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه ضمن خوش آمد گویی و خیرمقدم گفت: برکات حضور استاد سرشار در پژوهشگاه برای من وقتی روشن شد که خودم به این مجموعه اضافه شدم و جهات مختلف این برکات برای من آشکار گشت.

وی افزود: آموزش از جمله برکات حضور ایشان در پژوهشگاه بود و حتی دختر بنده نیز در کلاس‌های استاد شرکت می‌کرد. همچنین تالیف کتاب‌ نیز از دیگر برکات حضور استاد در گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه بود و ایشان به معنای واقعی کلمه معلم هستند و قلمشان نیز بسیار روان است به طوری که در خیلی از افراد قلم روان دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به قرآن کریم تصریح کرد: در قرآن معنای نسل‌پروری ۳۲ مرتبه استفاده شده است. ما در اینجا خیلی کم به این نکته پرداخته‌ایم، اما استاد همواره در پژوهشگاه به این نکته توجه داشتند و تقاضای بنده نیز همین است تا در ادامه جناب سرشار ما را در این امور یاری کنند.

دکتر مهدی‌پور رییس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه به عنوان دیگر فرد حاضر در این مراسم گفت: آیت‌الله رشاد ریاست مجموعه مدتی است که موضوع تقدیر از حضرتعالی را مطالبه کرده‌اند تا خدمت شما باشیم و خوشحالیم با پیگیری‌های فراوان این امر اتفاق افتاد.

وی افزود: بودن پیشکسوتان و صاحبنظرانی مثل حضرتعالی در مجموعه نعمت بزرگی است و انشاالله از این نعمت بیشتر  بهره‌مند شویم.

دکتر مهدی رمضانی چابک با حضور در این نشست گفت: توفیق بزرگی است که الان خدمت شما باشیم و قطعاً ثمرات مجاهدات شما در طول این ایام اینگونه قابل ستایش نخواهد بود.

استاد محمدرضا سرشار ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این مراسم گفت: بنده این توفیق را داشتم که نقد و قصه بنویسم و هم تدریس کنم. زمانی که آیت‌الله رشاد به من پیشنهاد دادند تا از حوزه هنری به پژوهشگاه بیایم، دغدغه‌ی تدریس و پرورش افراد را داشتم.

وی افزود: هیچ پژوهش‌گری نمی‌تواند حاصل وقتی که در پژوهش گذاشته است را ببیند، مگر اینکه کاری پژوهشی به ایشان سفارش داده باشند و آن پژوهشگر هم از لحاظ مالی بی نیاز باشد.

استاد سرشار گفت: پژوهشگاه لطفی که به من داشت این بود که باعث شد تا در امر پژوهش پیشرفت کنم و اگر به پژوهشگاه نمی‌آمدم وارد امور پژوهشی نمی‌شدم و اکثر کارهای من انجام نمی‌شد.

محمدرضا سرشار گفت: خوشحالم که در سال‌های پایانی کاری خود به اینجا آمدم، زیرا در پژوهشگاه قدر افراد از طرف مدیران مربوطه دانسته می‌شود و آقای رشاد نسبت به شأن افراد با آنها رفتار می‌کرد.

وی در پایان سخنان خود افزود: امیدوارم در آینده نزدیک مشکلات یکی پس از دیگری مرتفع شود و روز به روز شاهد رشد و پیشرفت گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه باشیم.