ایشان عمر خویش را، صرف مبارزه با نظام ستمشاهی و خدمت در سنگرهای انقلاب کرد

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در پی درگذشت آیت الله ابراهیم امینی، آیت الله رشاد رییس و موسس پژوهشگاه بمناسبت رحلت این فقیه پارسا و آزاده پیامی صادر کرد.
متن این پیام بدین شرح است:

إنا لله وإنا الیه راجعون
با کمال تاسّف و تاثّر مطلع شدیم فقیه پارسا و آزاده، یار دیرین حضرت امام خمینی (قدّ) و همراه صادق رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظلّه) حضرت آیت الله ابراهیم امینی (طاب ثراه) دار فانی را وداع گفته اند.
ایشان که از تلامذه ی حضرت امام خمینی و علامه طباطبائی (قدّس سرّهما) بود، عمر بلند و بابرکت خویش را، در کنار پیشگامان انقلاب صرف مبارزه با نظام ستمشاهی و تحمل زندان و تبعید در آن دوران سیاه، و خدمات ارزنده در سنگرهای گوناگون انقلاب و نظام اسلامی در دوره پیروزی کرد، الحق او از هیچ تلاشی در پشتیبانی از رهبری حضرت امام خمینی (قده) و آرمانهای انقلاب اسلامی و همراهی رهبر معظم انقلاب دریغ نکرد.
اینک این ضایعه ی مولمه را، از سوی خود و شورا و مرکز مدیریت حوزه علمیه ی استان تهران، ونیز مسئولان و مدبران پژوهشگاه، به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله)، حوزه های علمیه، شاگردان و فرزندان سوگمند آن شخصیت خلیق و خدوم تسلیت عرض کرده، از بارگاه باری برای بازماندگانش صبر و سلامت، و برای آن فقید سعید، غفران و حشر با اولیاء را مسئلت می دارم.
علی اکبر رشاد
۶، ۲، ۹۹