برنامه‌ های پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در هفته پژوهش

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دکتر سیدحسین فخر زارع مدیر پشتیبانی و خدمات پژوهشی پژوهشگاه از برنامه های پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در هفته پژوهش خبر داد.

سیدحسین فخر زارع در گفت و گویی با بیان این که از  ۲۳ آذرماه جاری به مدت یک هفته با عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است، گفت: حوزه علمیه قم همزمان با فرا رسیدن هفته پژوهش همه ساله نسبت به ارائه دستاوردهای مراکز پژوهشی حوزه در قالب نمایشگاه و همایش اقدام می کند. سال جاری هفته پژوهش با شعار «پژوهش و تمدن نوین اسلامی» تعیین شده و انتخاب این نام به این دلیل بود که از آذرماه سال گذشته تا امسال چند اتفاق مهم افتاده که یکی از مهم ترین آن بیانیه گام دوم انقلاب بوده و در آن به تمدن نوین اسلامی توجه خاص شده است.

مدیر خدمات پژوهشی پژوهشگاه گفت: ۶ موسسه تراز اول حوزوی در روزهای مختلف هفته پژوهش به ارائه عملکرد و دستاوردهای پژوهشی خود خواهند پرداخت. روز یکشنبه ۲۴ آذرماه نیز به عنوان روز «پژوهش و سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت» نامگذاری گردیده و در این روز پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ضمن برگزاری نمایشگاه تخصصی آثار و دستاوردهای خود در محل نمازخانه مدرسه فیضیه به برگزاری نشست علمی با همین موضوع با محوریت حجج اسلام دکتر سیدسجاد ایزهی و دکتر حمیدرضا شاکرین و آقای دکتر حسین رمضانی اقدام خواهد نمود.

لازم به یادآوری است که در نشستی خبری گزارشی از سه دهه فعالیت موثر پژوهشگاه نیز ارائه خواهد شد.

وی افزود: نمایشگاهی نیز به مناسبت هفته پژوهش در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ارائه دستاوردهای مراکز پژوهشی اختصاص یافته که در‌ آن نمایشگاه نیز حضور فعال و پرشور خواهیم داشت.

از همه اندیشمندان و فرهیختگان برای حضور و بازدید از نمایشگاه و نشست پژوهشگاه در محل نمازخانه مدرسه مبارکه فیضیه قم در تاریخ یکشنبه ۲۴ آذرماه ۹۸ بعد از نماز مغرب و عشاء دعوت به عمل می آوریم.

نمایشگاه سازمان فرهنگ و ارتباطات نیز از ابتدا دی ماه به مدت دو روز در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تهران در بزرگراه رسالت دائر خواهد بود.