برخی می‌گویند ما در تسخیر لانه جاسوسی اشتباه کردیم!

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای علمی گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی مرکز پژوهش‌های جوان وابسته به پژوهشگاه برگزار شد. دکتر سیدمجید امامی با حضور در این شورا به ایراد سخنانی پرداخت.

دکتر امامی گفت: در ماجرای تسخیر سفارت برخی می‌گویند ما در تسخیر لانه جاسوسی اشتباه کردیم و هنوز در حال هزینه دادن برای آن حرکت هستیم. برای پاسخ به این سؤال اساسی باید یک چشم‌انداز دیگری را برای مخاطبان باز کنیم. از زوایه‌ای دیگر، کلان‌تر و عمیق‌تر به مسئله بنگریم. بر همین اساس درباره تسخیر سفارت می‌باید یک پیرنگی برای یک سناریوی مشخص داشته باشیم.

وی افزود: پیامدهای تسخیر سفارت را باید در سه دوره کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دید. ماجرای تسخیر در کوتاه مدت باعث شکستن هیمنه آمریکایی‌ها در دنیا و تحقیرشان شد. در میان مدت باعث تخریب تصویر انقلاب اسلامی و زمینه‌ساز حملات رسانه‌ای شدیدی به انقلاب شد.

امامی تصریح کرد: البته در این مقطع هم اگر ما نظم و فرصت رسانه‌ای داشتیم، اینگونه نمی‌شد. اما نقطه کانونی بحث در بلند مدت است. حضرت امام ره ،بذر حرکت استکبار‌ستیزی را در حرکت جامعه ایران، کشورهای منطقه و کشورهای مستضعف کاشت. شما می‌توانید تصمیم امام ره درباره واقعه را در این حرکت ره‌گیری کنید و اگر از این منظر به ماجرا نگاه بکنیم آورده مطلوبی برای ما خواهد داشت.

عضو شورای علمی گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی مرکز پژوهش‌های جوان در پایان گفت: مخاطب با یک سطح عمیق‌تر از لایه تحلیل مواجه می‌شود که برای او امیدبخش نیز خواهد بود. رهبری نظام در آن مقطع ،همانند خواست هر رهبر دیگری که دوست دارد تهدید را تبدیل به فرصت نماید، تهدید را به فرصت تبدیل می‌کند. در این روایتی که ارائه می‌دهد.