ماهیت معرفت عرفانی؛ اثر شایسته تقدیر چهارمین جشنواره دهخدا

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره نشان دهخدا ویژه انتخاب کتاب سال اعضای هیئت علم سراسر کشوردر حوزۀ علوم انسانی با انتخاب کتاب ماهیت معرفت عرفانی اثر حجت الاسلام مسعود اسماعیلی مدیر و عضو هیات علمی گروه فلسفه پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه ۲۹ آبان ماه ۹۷ در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد.
بنا بر این گزارش مسعود کوثری؛ دبیر علمی این جشنواره با اشاره به روند برگزاری جشنواره گفت: در این دوره ۹۳۳ اثر به دبیرخانه ارسال شد که شامل آثار اساتید دانشگاه بود که از مهر ۹۶ تا مهر ۹۷ منتشر شده بودند. از میان آن‌‎ها ۵۷۵ اثر حائز شرایط جشنواره شناخته شدند.
وی ادامه داد: پس از سه مرحله داوری ۶۲ اثر به مرحله نهایی راه یافتند و در پایان نیز سه اثر در حوزه ادبیات فارسی، روانشناسی و مدیریت برگزیده شدند و ۱۳ اثر به عنوان اثر تشویقی شناخته شدند.
مسعود کوثری با اشاره به تازه‌های این دوره از جشنواره گفت: امسال برای نخستین بار کتاب «نقد» که شامل نقد آثار برگزیده دوره‌های پیش بود، منتشر شد که امیدورایم این سنت نقد در دوره‌های بعد نیز ادامه یابد.
دبیر علمی جشنواره در پایان ضمن تشکر از اداره فرهنگ و ارشاد استان تهران، خانه کتاب و نهاد کتابخانه‌ها گفت: به کمک این سه نهاد حواله‎هایی به ناشران اختصاص یافت تا کتاب‌های برگزیده آن‌ها خریداری شود تا از این طریق به صنعت نشر کمک شود. امیدوارم این جشنواره گام موثری در ترویج بیشتر و بهتر علوم انسانی در کشور بردارد.
در پایان این مراسم در بخش قلم برتر جایزه به دکتر احمد سمیعی گیلانی؛ عضور پیوسته فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی اهدا شد. همچنین در بخش ادبیات فارسی حسین جوادی، در بخش مدیریت به طور مشترک به علی اصغر پور عزت و میریعقوب سیدرضایی و در بخش روان‌شناسی نیز عباس بازرگان و مقصود فراستخواه، به عنوان برگزیدگان چهارمین دوره این جشنواره شناخته شدند.

همچنین شایستگان تقدیر این نشان عبارتند از مسعود اسماعیلی، خلیل پروینی، هومن ناظمیان، شهرام جلیلیان، علی رجب‌لو، آرمین امیر، داود سیرحی، فاطمه فهیم‌نیا، سپیده فهیمی‌فر، سهیلا شهشهانی، سیدمحمدهادی گرامی، علی فتحی، حسین بیرشک، منوچهر محمدی، اسماعیل منصوری‌لاریجانی.
لازم به ذکر است ماهیت معرفت عرفانی که در این جشنواره به عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شد نوشته حجت الاسلام دکتر مسعود اسماعیلی عضو هیات علمی گروه فلسفه پژوهشکده حکمت و دین پژوهی و توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به زیور چاپ آراسته شده است.