حضور چشم گیر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نمایشگاه سی و یکم

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، ۴ روز تا بزرگترین رویداد فرهنگی جمهوری اسلامی ایران باقی مانده است. حضور فعال سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به عنوان ناشر برتر فرهنگ و اندیشه اسلامی، ما را بر آن داشت تا ضمن گفتگو با سیدغلامرضا حسینی مدیرعامل این سازمان، از چند و چون حضور امسال این انتشارات در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران جویا شویم.

در ادامه شما را به خواندن این گفت‌وگوی کوتاه دعوت می‌کنیم:

 

در ابتدا با توجه به جابجایی محل برگزاری نمایشگاه، نظر شما در خصوص بازگشت مجدد نمایشگاه به مصلای امام خمینی(ره) چیست؟

بعد از یک کوچ دوساله دوباره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مصلای امام خمینی(ره) بازگشت، با همه‌ی کاستی‌هایی که ممکن است برگزاری نمایشگاه در این مکان داشته باشد ولی در شرایط فعلی مناسب‌ترین گزینه برای نمایشگاه است.

سال ۱۳۹۶ چند عنوان کتاب چاپ اول و تجدید چاپ داشته‌اید؟

سال ۱۳۹۶ جمعاً ۲۰۰ عنوان کتاب چاپ شد، که شامل ۸۰ عنوان چاپ اول و ۱۲۰ عنوان تجدید چاپ می‌باشد، عمده‌ی کتاب‌های تجدید چاپ شده کتاب‌هایی هستند که نایاب بوده‌اند و یا با استقبال از سوی مخاطبین مواجه شده‌اند. مخاطبین عزیز که برخی کتاب‌ها را در سال‌های گذشته به دلیل فقدان موجودی نتوانسته‌اند تهیه کنند، با مراجعه به غرفه سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی می‌توانند آنها را ابتیاع نمایند.

 اهداف عمده‌ی سازمان انتشارات از حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب چیست؟

ارائه مستقیم آثار به مخاطبان، جذب مخاطبین جدید، کسب اطلاع از نیاز بازار، خواست و تقاضای مخاطب، گزارش فعالیت‌های گذشته و آثار منتشر شده و در جریان قراردادن مخاطبین از برنامه‌های آینده و کتاب‌هایی که در دستور چاپ است، اهداف اصلی برای حضور در نمایشگاه است.

هر سال در غرفه سازمان اننتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی یک کار ویژه عرضه می‌شود، کار ویژه‌ی امسال شما چیست؟

کار ویژه‌ی امسال کتاب دو جلدی «منظومه فکری مقام معظم رهبری» است. این اثر حدود ۱۵۰۰ صفحه حجم دارد و در کمتر از یک سال به چاپ چهارم رسیده است و در غرفه‌ی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به صورت ویژه عرضه خواهد شد.

ظاهراً بسته‌های موضوعی هم عرضه خواهید کرد.

بله، امسال سه بسته موضوعی با نام‌های ۱ـ پاسخ به شبهات درباره اصول دین ۲ـ دشمن‌شناسی ۳ـ حجاب و عفاف به صورت بسته‌های موضوعی و با تخفیف ویژه عرضه خواهد شد.

با چند عنوان کتاب در نمایشگاه شرکت می‌کنید؟

معمولاً بیش از پانصد عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه می‌کنیم، و از این تعداد هفتاد عنوان کتاب چاپ اول است که برای اولین بار در نمایشگاه ارائه می‌شوند.

به اطلاع دوست‌داران کتاب و کتابخوانی می‌رساند که، غرفه‌ی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره)، انتهای راهروی ۲۰ واقع شده است.