همایش ملی فلسفه عرفان برگزار می‌شود

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی فضلی دبیر علمی همایش ملی فلسفه عرفان، صبح امروز ضمن اعلام این خبر گفت: به لطف الهی همایش «فلسفه عرفان» با تاکید بر آرا و اندیشه­های حکیم متأله حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی پس از یک سال از اعلام فراخوان در دوم آذر امسال به مناسبت روز جهانی فلسفه توسط گروه عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار خواهد شد.

دبیر علمی همایش فلسفه عرفان گفت: این همایش روز پنجشنبه مورخ ۲ آذرماه سال جاری با پیام تصویری مرجع عالیقدر حضرت‌ آیت‌الله العظمی جوادی آملی و سخنرانی اساتید گرانقدر استاد علی‌اکبر رشاد و استاد سید یدالله یزدان‌پناه در قم برگزار می‌شود. برگزاری میزگرد علمی و ارائه مقالات از سوی اساتید حوزوی و دانشگاهی از دیگر برنامه‌های این همایش ملی خواهد بود.

دکتر فضلی همچنین در بیان محورهای این همایش افزود: از آن جهت که فلسفه عرفان در مقام نظارت عقلی بر زیرساخت­های عرفان است و این نظارت برای استحکام بخشی مبانی و مبادی عرفان و زمینه­‌سازی جهت تحول عظیم در حوزۀ عرفان اسلامی ضرورت دارد، لذا همایش با طرح محورهای اساسی در مسیر این نظارت گام برداشت و به محورهایی چون «دربارۀ فلسفۀ عرفان»، «مسایل فلسفۀ تجربۀ عرفانی»، «مسایل فلسفۀ عرفان نظری»، «مسایل فلسفۀ علم سلوک» و «نسبت فلسفۀ عرفان با دیگر علوم و امور متناسب» توجه نمود که هر یک دارای ریز مسایل مهم هستند.

دبیر علمی همایش فلسفه عرفان تصریح داشت:‌ هر چند این گام، نخستین گام در این راستاست، لیک به همت اساتید، مشایخ و محققان دانش فلسفه عرفان مقالات گرانسنگی به همایش ارسال شده تا این گام به محکمی برداشته شود و نیز زمینه مناسبی برای گام بعدی فراهم گردد.

 

همایش ملی فلسفه عرفان با سخنرانی صاحبنظران این حوزه صبح روز پنجشنبه مورخ ۲ آذرماه جاری از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ و با حضور اساتید، فضلا، دانشجویان و دانش‌پژوهان، در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به نشانی: قم، بلوار پانزده خرداد، خیابان شهید میثمی برگزار خواهد شد.