دکتر عباس زاده دبیر همایش ملی زعیم ذوفنون: شناخت شخصیت جامع رهبر انقلاب از اهداف اصلی این همایش است

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، نشست خبری همایش زعیم ذوفنون عصر امروز شنبه مورخ ۲۲ مهرماه جاری با حضور دکتر مهدی عباس‌زاده، دبیر همایش و دکتر رضا نصیری مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

دکتر عباس‌زاده رییس حوزه ریاست و مشاور ریاست پژوهشگاه در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه گفت: موضوع همایش زعیم ذوفنون به بررسی ابعاد فکری رهبر معظم انقلاب اختصاص دارد. همه ما می‌دانیم که شخصیت فکری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای از جامعیت خاصی برخوردار است و همین مساله انگیزه‌ای برای پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و دانشگاه آزاد ایجاد کرد تا به فکر برگزاری همایشی با این عنوان بیفتند.

وی افزود: منطق فهم اسلام، خداشناسی توحیدی، جهان‌شناسی، جامعه‌شناسی، نظام معنویت، اخلاق اسلامی، نظام فرهنگی، نظام علم در اسلام، مدیریت اسلامی، استقلال اسلامی و پیشرفت و تمدن اسلامی از جمله سرفصل‌های افکار مقام معظم رهبری است.

همچنین در این همایش قرار است از کتاب “منظومه فکری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای” که توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با مشارکت مرکز استراتژیک ریاست جمهوری منتشر شده نیز رونمایی شود.

عباس‌زادهدر خصوص اهداف همایش گفت: شناخت شخصیت جامع رهبری و معرفی اثر منظومه فکری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای جزء مهمترین اهداف همایش زعیم ذوفنون است.

وی ادامه داد: همچنین در این همایش دکتر علی‌اکبر ولایتی درباره نظریه دیپلماسی و روابط بین‌المللی رهبری، دکتر غلامعلی حداد عادل درباره نظام و نظریه فرهنگی و ادبی رهبری، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد درباره جامعیت و ابداعات فکری رهبری، دکتر فرهاد رهبر درباره نظام و نظریه اقتصادی رهبری و دکتر علی‌اکبر احمدیان درباره نظام و نظریه دفاعی و امنیتی سخنرانی خواهند کرد.

دبیر همایش زعیم ذوفنون اضافه کرد: این همایش با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، موسسه تنظیم و نشر آثار رهبری، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تهران و فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود. همچنین در کنار این همایش، نمایشگاهی هم مرتبط با آثار مقام معظم رهبری برپا می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و موسسه تنظیم و نشر آثار رهبری به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص کتاب منظومه فکری آیت‌الله خامنه‌ای گفت: این کتاب نتیجه یک پروژه جمعی و کار گروهی است که مدیریت آن را حجت السلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه به عهده دارد. در این اثر ۲۳محقق همکاری کرده‌اند و نتیجه در دو مجلد که حدود ۱۵۰۰صفحه است، توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد. منابعی که در این کتاب از آنها استفاده شده مجموعه مکتوبات، منشورات، بیانیه‌ها و سخنرانی‌های رهبری بوده است. در این کتاب درصدد پاسخگویی به دو پرسش هستیم؛ نظام فکری مطلوب نزد رهبر انقلاب در عرصه بینش، ارزش و کنش چیست و سوال دیگر اینکه اصول راهبری به این نظام چیست و نهادهای مرتبط با نظام‌ها برای تحقق نظام مطلوب چه وظایفی را عهده‌دار هستند.

عباس‌زادهدر پایان اضافه کرد: چاپ اول کتاب در هزار نسخه منتشر شد، ولی چاپ دوم آن که به زودی با همکاری دانشگاه آزاد منتشر می‌شود قرار است در دو هزار نسخه چاپ شود.

رضا نصیری مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد به عنوان دیگر سخنران این نشست خبری گفت: شخصیت رهبری از جامعیت بی‌نظیری برخوردار است و با هیچ رهبر دیگری در جهان قابل مقایسه نیستند. بنده، آقای خسروپناه که مدیریت کتاب منظومه فکری آیت‌الله خامنه‌ای را به عهده دارند را سالهاست می‌شناسم و با ایشان آشنایی نزدیکی دارم. آقای خسروپناه اعتقاد دارند که کتاب منظومه فکری تنها یک گردآوری ساده نیست، بلکه یک کار اجتهادی و منظومه‌ای است.

وی افزود: همان‌طور که آقای عباس‌زاده هم اشاره کردند چاپ دوم کتاب توسط دانشگاه آزاد در دست انتشار است و امیدواریم که تا روز برگزاری همایش آماده شود.

نصیریدر خصوص زمان و مکان برگزاری همایش توضیح داد: همایش زعیم ذوفنون روز دوشنبه ۲۴مهرماه جاری در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات از ساعت ۱۵:۰۰تا ۱۷:۳۰برگزار می‌شود. در این همایش روسای واحدها و دانشکده‌های دانشگاه آزاد، اساتید و طلاب حوزه علمیه حضور دارند.

همایش “زعیم ذوفنون”و مراسم آیین رونمایی از اثر فاخر “منظومه فکری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای”روز دوشنبه ۲۴مهرماه جاری در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات از ساعت ۱۵:۰۰تا ۱۷:۳۰ با حضور  و سخنرانی دکتر علی‌اکبر ولایتی، دکتر غلامعلی حداد عادل، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، دکتر فرهاد رهبر، دکتر علی‌اکبر احمدیان و حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه برگزار می‌شود.