کتاب “تحلیلی داستانی از سوره یوسف(ع)” به چاپ دوم رسید

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب “تحلیلی داستانی از سوره یوسف(ع)” به قلم استاد محمدرضا سرشار محقق گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه، منتشر شد.

پژوهش حاضر، نتیجه تلاش علمی محقق ارجمند جناب آقای استاد محمدرضا سرشار است که در گروه ادبیات اندیشه پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی، سامان یافته و به تازگی توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامیمنتشر شده است.

یکی از بخش‌های مهم قرآن، که از صدر اسلام تا کنون، پیوسته مورد توجه و علاقه مسلمین، ‌از هر صف و قشری بوده، قصه‌های آن است. این بخش قابل توجه از کلام خدا، به دلیل وجود عناصر ادبی و هنری برجسته نهفته در آن، خاصه با تاکیدی که خداوند در آیه‌ی سوم “سوره یوسف” بر آن کرده، خود به خود،‌ برای اهالی ادبیات، اهمیتی دوچندان یافته است. به گونه‌ای که، در قرن حاضر، به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به غیر از مفسران و قرآن‌پژوهان در میان داستان‌نویسان –و اخیرا نمایشنامه‌نویسان و فیلم‌نامه‌نویسان –مسلمان، بحث‌های بسیاری برانگیخته و منجر به ترجمه و نگارش مقاله‌ها و کتاب‌های متعددی شده است؛ که اغلب، هر یک از جنبه‌ای، حاوی نکاتی ارزشمند درباره قصه‌های قرآن، و به طور خاص،‌ «سوره یوسف»اند.

چاپ دوم کتاب “تحلیلی داستانی از سوره یوسف(ع)” اثر استاد محمدرضا سرشار، با قیمت ۲۰،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامیعرضه گردیده است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می‌توانند به وبگاه سازمان انتشاراتپژوهشگاه مراجعه نمایند.